Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by MsTibbs »

Mina paket har inte skickats än. Jättelängesen jag beställde.
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att min gamla tv bara har en hdmi-port. Så jag kan inte ha tv-kanalerna från Telia och samtidigt casta youtubevideos till chromecast. Jag får välja och då blir det tv-kanalerna.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Restless legs
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Försov mig. :(
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Min kp är sur och. Min läkare säger att jag kan få en medicin som man estimerat går ner 5% på. För mig skulle det vara 6kg, på en 112 kgs kropp. Det är förnedring. Fetma = massa farliga hälsoparametrar ökar dramatiskt. Jag sa till kuratorn - man behöver gå ner i vikt för livslängd och livskvalité. Så sa jag jag har plötslig hjärtdöd i familjen, det blir inte bättre av obesitas. Det slutade med att hon sa - ja ffa är det viktigt att väga normalt för livskvalitén. För mig är det överlevnad. SEN livskvalité - men överlevnad är i högsta grad livskvalité, men det var inte så hon menade. Hon negligerade den dödliga faran i mitt liv, det gör min kp och läkare oxå. Jävligt dåligt. Dålig stil. De är generellt emot viktoperationer. Oavsett om det gör att man överlever. Nej då är riskerna med operationen större, enligt dem.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Är det inte så att man ska ha bmi över en viss siffra för att få fetmaoperation? Kan de verkligen neka, om man uppfyller detta krav?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag vet faktiskt inte men jag har för mig att jag har läst: BMI över 35 och samtidig funktionsnedsättning som kommer sig av fetman. Eller över BMI 40 för att vara garanterad, som jag förstår det. Så i mitt fall blir det en bedömningsfråga, jag har BMI 36, antar jag. Men 112 kg och springa? Eller att ens promenera lite mer seriöst? Nej knän och hälsenor. Ständiga problem från bröstryggen - tfa gammal skada + tunga bröst. Det är överhuvudtaget inte bra att vara obes. Jag kanske får gå upp till BMI 40 om jag får nej? Vikten har ökat några kilo det senaste året, så det barkar dithän.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

amandara,

Konstigt att du inte fått diabetes 2?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Det är inte säkert en operation hjälper, kanske till en början men sedan ökar man igen ohjälpligt. Det vet jag från en som verkligen lagt ned sin själ på viktnedgång.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja eller hur Geta! Men jag har alltid bra blodsocker på labproverna. Men jag vill inte hinna bli sjuk, i någon sjukdom - INNAN.

Jocke - jag har verkligen kämpat med vikten, jag har som gett upp. Jag går ner 30 kg - sen upp allt igen, sen ner 20 kg och upp allt igen - ett flertal gånger. Jag har varit med i Viktväktarna mer till än från i 12 år. Vikten är verkligen en issue. Jag vill verkligen inte vara obes, av alla anledningar.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Vill ha paket nu. :(
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Om jag väger 123 kg har jag BMI 40.2. Jag vägde för ett tag sen 114 kg.
Post Reply