Slasktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Slasktråden

Post by Fantasio »

Jag har rakat av mig mitt vita skägg. Tror jag rakade mig sen september/tidig oktober sist. Nu har jag bara lite stubb kvar.

Jag kommer att åka på mitt resekort tills det inte gäller längre. "Trevlig resa" står det. Blir väl något felmeddelande när kortet ej gäller längre. Då använder jag mitt bankkort istället.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Förutom två besök på närmaste pizzerian har jag inte varit utanför min dörr sedan mitt missöde i torsdags. Missöde = fall. Men mig går det ingen nöd på. Coca-Cola har jag hemma då min syster köpte mig en flaska idag. Men imorgon måste jag gå ut, jag måste hämta min nya apodosrulle.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag fick ett telefonsamtal från ett nytt nummer idag. "How are you, how are you" sa en kvinna. Jag sa att jag inte var intresserad och la på. Vem tror de (bedragarna) att de lurar?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har fått tre tider till läkare. Den 27:e mars, den 31:a mars och den 1:a april. Måste komma ihåg att ringa min kp om saken.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Skriv upp på lapp!!!
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ska försöka att felanmäla mitt stopp i vasken i köket samt be om uppsmörjning av kran och vreden till varm- och kallvattnet. Det kan ta flera veckor innan de hör av sig. "Slumlord landlord".
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har en kompis som blivit inlagd två gånger sedan år 2001 i december månad. Jag träffade honom första gången på psykosenhetens egna avdelning, men jag tror inte han har psykosproblem Tror han har sagt att han lider av vad som förut hette personlighetsstörning. Han får Trilafon i spruta varannan vecka eller en gång i månaden. Jag törs inte fråga honom vad han lider av. Men nyfiken är jag.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Trilafon ger man inte på grund av personlighetsstörning utan snarare för psykos.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Mmm, okej. Jag har aldrig sett honom i psykos. Men att han var på psykosavdelningen ger ju en fingervisning om vad som är fel. Han har aldrig nämnt att han har röster. Schizofreni simplex, kanske?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Mitt ex var borderline och fick depåneuroleptika, hon hade ingen kontakt med psykiatrin det sista, hon fick mig att ta kontakt med min läkare och bad honom skriva ut henne från psykiatrin, jag gjorde såoch han träffade oss på avd och han skrev ut henne.

De ger nästan alla inom psykiatrin och äldrevården antipsykotika för att hålla dem lugna, det är ingen nyhet, så har det varit i många år
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag spelar en CD mamma och pappa köpte till mig i London. "D-Day 50 Anniversary". Just nu "Rule Britannia". En kul CD att ha, tror den är inköpt i souvernirbutik på museum.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio wrote: 24 Mar 2025, 21:22 Jag ska försöka att felanmäla mitt stopp i vasken i köket samt be om uppsmörjning av kran och vreden till varm- och kallvattnet. Det kan ta flera veckor innan de hör av sig. "Slumlord landlord".
Det är på tiden att du gör det!
Post Reply