Vad planerar du att köpa?
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Hafniummedlem
Re: Vad planerar du att köpa?
En vaskpanna för guldvaskning. Det ska ju finnas guld i bäckarna här uppe, Chat GPT säger det är bäst i Lappland och Västerbotten.
Passa så att du inte får guldfeber. Det är faktiskt en riktig sjukdom. Jag kände en kille som blev som förhäxad av guld, han gjorde inget annat än att vaska guld i sin källare. Han förlorade både fru och barn.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja man får se upp! Kollade runt lite på YouTube. En Kille hittade guld i bäckar och 17g guld under en sommar. Värde runt 15,000 kr.
Häftigt! Då måste man nog ha bra koll på vad man sysslar med.Hercules723 wrote: ↑29 Mar 2025, 23:25 Ja man får se upp! Kollade runt lite på YouTube. En Kille hittade guld i bäckar och 17g guld under en sommar. Värde runt 15,000 kr.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja - han hade hållit på ett tag!Zoidar wrote: ↑29 Mar 2025, 23:27Häftigt! Då måste man nog ha bra koll på vad man sysslar med.Hercules723 wrote: ↑29 Mar 2025, 23:25 Ja man får se upp! Kollade runt lite på YouTube. En Kille hittade guld i bäckar och 17g guld under en sommar. Värde runt 15,000 kr.

Blir nog inte så bra timpenning på det 

"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- Hercules723
- Hafniummedlem
Har du hört talas om "hobby" 

Nya strumpor. För en av mina favoritstrumpor försvann i tvätten igår. Det är konstigt det där att saker försvinner i tvätten. Likadant förra gången jag tvättade. Då försvann en torkboll från torktumlaren.
Jag ska köpa stureost på Falköpings osteri, eller vafan det heter.
Osteria.
Sture är den godaste gräddosten. Den har lite mer smak än de andra. Dyraste med.
Japp. Ibland får man pytsa ut cash. Det är lätt värt det. Eftersom osten är mycket godare, än alla andra, så äter jag mindre av den. Behöver inte så. Mycket - för smakens skull. Då blir det jämnt skägg. Och en större kulinarisk upplevelse.