Gillar inte detta med Alfa och Beta releaser. Massa halvfärdiga spel som man betalar för. Man tröttnar på trasigt skit innan det släpps helt. Det är för att få in pengar för produktion i förskott, men det kommer inte med garantier. Detta (Kolla grafiken ) har fått dåliga recensioner för det är halvfärdigt. Ser ju hur ball ut som helst.
Switch 2 kommer att släppas den 5:e juni. Två titlar som säljs på releasedatumet blir "Mario Kart World" och "Donkey Kong Bananza". Jag tittade på streamen, men snabbspolade lite då och då. Jag missade helt "Metroid Prime 4 Beyond".
En bekant skickade en skärmdump med priset för Switch 2. Säljaren tog drygt 7000 för den, men då ingår ett spel. Jag struntar i vad den kostar, jag måste ha en.
Nej, jag har inte spelat "Resident Evil 6" på ett tag nu. Antar att det var tvåan (och fyran) jag spelade på Game Cube. Speciellt fyran var outstanding. Jag sitter fast i en bana på ett Super Mario-spel.
Jag tvingades köpa något online för cirka 40 kronor för att kunna köra "Resident Evil 6". Trodde att det gällde allt nedladdat, men "Mario Kart 8 Deluxe" går fortfarande inte att spela extrabanorna på. Måste pröjsa nästan 300 spänn för det. Gnidet!
Över en tusenlapp per spel är inte klokt. Det var ju vad spelen till Neo Geo kostade. Neo Geo var som en arkadmaskin för hemmabruk. Jag minns spelet "Conkers Bad fur day" och det var extra dyrt av någon anledning. Annars tycker jag inte att priserna gått upp nämnvärt på kanske 20 år.