Full fart mot döden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Full fart mot döden

Post by Fantasio »

Jag tycker att tiden går fortare och fortare trots att jag mest nöter byxbak. Nu är det sen oktober och det var ju bara ett ögonblick sedan det var sommar. Jag lever ett innehållslöst liv, men tiden går framåt i full fart. Jag tar mig aldrig för något och saknar drömmar, jag lever inte fullt ut. Kanske har jag 20 år kvar att leva, kanske inte. Men 70 år vill jag nog bli. Går man tillbaka 20 år i tiden känns det futtigt, åren var överstökade snart nog. Full fart mot döden och jag gasar på i min imaginära bil där jag sitter på min pinnstol.
amandara
Iridiummedlem

Re: Full fart mot döden

Post by amandara »

Jo tiden går fort. Och minnet är dåligt.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio, helt utan drömmar är du ju inte. Du drömmer om att köpa en klocka för 18 tusen. Behåll den drömmen. Att låsa så mycket pengar är inte bra. Det går inte att sälja klockan för 18 tusen, du får bara en spottstyver för den. Jag har en liknande dröm: vill köpa ett par Apple Airpods Max hörlurar för 7 tusen, men behåller det som något jag ska göra om jag vinner mycket på Lotto. En dröm. Tror det är trevligare med drömmen än att ha hörlurarna! :)

Visst går tiden fort. Att man/jag inte gör något stör inte mig så mycket. Det blir så om man har en allvarlig psykisk störning. Huvudsaken är väl att man inte lider fram dagarna. Lite får man kämpa varje dag, men det är inte olidligt.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Fantasio,

Du brukar drömma om god mat. Satsa på det vettja!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det fanns en tid när jag önskade mig att dö ung. Så kommer det nog inte bli. Jag är väldigt frisk och blir aldrig ens förkyld. Nu vill jag heller inte dö men jag kan se fram emot att bli gammal. Då har man gjort sitt och behöver inte bry sig så mycket om vad andra tycker längre.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

:!:
Inwatto wrote: 25 Oct 2021, 17:29 Fantasio, helt utan drömmar är du ju inte. Du drömmer om att köpa en klocka för 18 tusen. Behåll den drömmen. Att låsa så mycket pengar är inte bra. Det går inte att sälja klockan för 18 tusen, du får bara en spottstyver för den. Jag har en liknande dröm: vill köpa ett par Apple Airpods Max hörlurar för 7 tusen, men behåller det som något jag ska göra om jag vinner mycket på Lotto. En dröm. Tror det är trevligare med drömmen än att ha hörlurarna! :)

Visst går tiden fort. Att man/jag inte gör något stör inte mig så mycket. Det blir så om man har en allvarlig psykisk störning. Huvudsaken är väl att man inte lider fram dagarna. Lite får man kämpa varje dag, men det är inte olidligt.

:!: :P
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Ser döden som nästa äventyr. Inget att oroa sig för så länge vi skickas till döden fritt från lidande.
'cause the freak inside controls my mind
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vet inte hur många år jag har kvar. Tar det lugnt med det.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nobel wrote: 25 Oct 2021, 17:55 Ser döden som nästa äventyr. Inget att oroa sig för så länge vi skickas till döden fritt från lidande.
Så ser jag det också. Som en resa. Bon voyage...
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Jag har inte heller några drömmar längre, försöker komma på något, men nej.. gå ner i vikt kom jag på nu. Men jag kan inte skyllas för att äta för mycket..
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tycker att varje dag är ett litet äventyr.
Richard
Administratör

Post by Richard »

När jag var deprimerad trodde jag inte jag skulle bli mer än 50, att hjärtinfarkterna skulle komma efter 40. Men nu har jag fått lite hopp i.a.f.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply