Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by MsTibbs »

Det är 1/3 invandrarnamn i min trapp. Aldrig haft något problem. Alla säger hej.
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Luktar det gammal frityrolja i trapphuset?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
femfemman
Vanadinmedlem

Post by femfemman »

Lärt mig att jag får huvudvärk av att lyssna på andra som pratar.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Inget idag ännu vad jag vet
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att det är morgonkyligt i lägenheten.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Detta med mikroplaster. Tydligen ökar det lavinartat och genomsnittshjärnan innehåller 7 gram plast. :o Ska prata med ChatGPT om det. Låter ju helt bisarrt.

https://www.youtube.com/shorts/91g6tepzFCM?t=34&feature=share
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Inte konstigt att vi blir dummare.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

ChatGPT höll inte med om mängden.. Men det är rätt scary ändå. Utan plast, vad gör man då? Allt är ju gjort av plast.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Alla ni som använder Chatgpt är kaniner i ett experiment som ingen vet hur det slutar. AI är årtusendet största förändring av vårt samhälle. Lika stor som industrialismen enligt Anders Hansson, hjärnforskare. Men det är ännu i sin linda. Jag skulle avråda från att skapa en relation till chatgpt och andra AI-botar. Tills vi vet mer vart det barkar. Som de säger i Amerika: when shit hits the fan.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Att det är bart även i skogsmarken. Enda snön som finns kvar nu är rester av plogvallarna.
Min hund tyckte det var roligt att gå i skog igen.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

memphis wrote: 09 Apr 2025, 16:27 Alla ni som använder Chatgpt är kaniner i ett experiment som ingen vet hur det slutar. AI är årtusendet största förändring av vårt samhälle. Lika stor som industrialismen enligt Anders Hansson, hjärnforskare. Men det är ännu i sin linda. Jag skulle avråda från att skapa en relation till chatgpt och andra AI-botar. Tills vi vet mer vart det barkar. Som de säger i Amerika: when shit hits the fan.
And now: The shit has really hit the fan!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Läste att om två är har AI blivit smartare än människan. Skynda på med utvecklingen. Om 100 år har AI löst åldrandets gåta och folk kommer leva för evigt. Vi kommer snubbla vid målsnöret och dö dagen innan.
Post Reply