Påskmat
Moderator: Moderator 1
Re: Påskmat
Påsken är kirrad för mig. Ringde min kompis på andra sidan stan och bjöd in mig. Det blir taxi hem från honom. Ska köpa med mig lite sill och kanske köttbullar.
Frågan är om jag ska köpa en stor eller liten burk sill. Vi är två som ska äta av den, så kanske lika bra att köpa en stor burk. Jag ser fram emot påsken.
Det verkar som att det kommer att bli svårt att få tag på sill till påsk.
Ja, ja läste på text-TV att sill var rödlistad. Men jag hoppas och tror på att det säljs nu till påsk.
Går det inte lika bra med selleri?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja visst!
Mamma gjorde egen inlagd sill med morotsslantar och rödlök. Det går att köpa sill i visst spad som man ska lägga in själv. Det blev väldigt gott.

Mamma gjorde egen inlagd sill med morotsslantar och rödlök. Det går att köpa sill i visst spad som man ska lägga in själv. Det blev väldigt gott.
Jag har aldrig varit glad för påskmat. Föredrar julmat.
Extrapris på sill Willys denna vecka.
Inte riktigt väl? Påsken har lamm och mycket ägg på menyn.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Inte hemma hos oss. Morsan gör mer mat till julen. Påsken brukar vara enkel mat, lite sill och ägg.
Jag tycker inte om ägg, men jag kan äta det. Vill ha hårdkokta ägg. Lax har jag aldrig tillrett hemma hos mig. Nu är påsken här!