Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by Geta »

memphis wrote: 09 Apr 2025, 16:27 Alla ni som använder Chatgpt är kaniner i ett experiment som ingen vet hur det slutar. AI är årtusendet största förändring av vårt samhälle. Lika stor som industrialismen enligt Anders Hansson, hjärnforskare. Men det är ännu i sin linda. Jag skulle avråda från att skapa en relation till chatgpt och andra AI-botar. Tills vi vet mer vart det barkar. Som de säger i Amerika: when shit hits the fan.
Hörde idag i P1 på radion att Chatgpt kan halluciniera och hitta på uppgifter om en person.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 10 Apr 2025, 20:45
memphis wrote: 09 Apr 2025, 16:27 Alla ni som använder Chatgpt är kaniner i ett experiment som ingen vet hur det slutar. AI är årtusendet största förändring av vårt samhälle. Lika stor som industrialismen enligt Anders Hansson, hjärnforskare. Men det är ännu i sin linda. Jag skulle avråda från att skapa en relation till chatgpt och andra AI-botar. Tills vi vet mer vart det barkar. Som de säger i Amerika: when shit hits the fan.
Hörde idag i P1 på radion att Chatgpt kan halluciniera och hitta på uppgifter om en person.
Hallucinera? chatgpt? Låter som nonsens. Lika osannolikt som att chatgpt kan drömma. Man kallar det väl hallucination, när det egentligen är något helt annat, tror jag.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

The ghost in the machine…..
In a world where you can be anything, be kind.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

MsTibbs wrote: 10 Apr 2025, 23:10 The ghost in the machine…..
Det är science fiction.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att vänta med att gå och lägga mig o sova till kvällen.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Att min systerdotter är väldigt sällskapssjuk :) .
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 10 Apr 2025, 22:52
Geta wrote: 10 Apr 2025, 20:45
Hallucinera? chatgpt? Låter som nonsens. Lika osannolikt som att chatgpt kan drömma. Man kallar det väl hallucination, när det egentligen är något helt annat, tror jag.
Jag har också hört att AI kan ha som drömmar. Och att AI kan ljuga.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min pappa hade varit i fjällstugan som han har tillsammans med min lillebror. Pappa 82 år hade försökt sig på att åka slalom. Det slutade med att en skoter fick åka upp i backen och hämta honom för han ramlade och tog sig inte upp :lol:
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Du har en sportig pappa, memphis.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja han håller igång trots sin höga ålder med resor och annat. Mentalt mår han också bra, men han har väldigt dåligt minne. Ibland kan han ha glömt saker som han absolut borde ha koll på. Det oroar mig. Han är ju inte gift med en snäll kvinna, utan självisk och stundtals elak.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ett intressant resonemang om manlighet och problemet med/för s.k incels.https://youtu.be/--n8GrLv_RI?si=OBCf6lXscmnp3Eus
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att vänta.
Post Reply