När fick ni sjukersättning?
Moderator: Moderator 1
Re: När fick ni sjukersättning?
Fick sjukersättning sommaren 2009 strax efter 2008 som otur var eftersom då går man efter dom hårdare jävla skitreglerna som politikerna beslutat för vad man kan och får göra samtidigt med sjukersättningen men också samtidigt lite tur ändå att jag fick sjukersättning behöver inte kämpa och slita för att få in pengar på kontot. Man har ju hört/läst skräckhistorier om dödssjuka människor som måste ta jobb som erbjuds och blivit nekade sjukersättning. 

Det är en trygghet att ha sjukersättning/pension.
Tror jag fick sjukersättning 2006.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Minns faktiskt inte när jag fick sjukersättning. Men det är med de "nya" reglerna, så det måste vara efter 2008 iallafall.
Jag har varit sjukskriven och fått ersättning från FK men det har nog varit meningen att jag skulle arbeta igen hela tiden.
Lite less på att man skall behöva mörka för att få ha ett arbete
Lite less på att man skall behöva mörka för att få ha ett arbete
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Det är nog klokt om du mörkar. När jag slutade mörka blev det sjukpension direkt.
Fick nog sjukersättning 1996.
Sjukersättning fick jag 1990.
Tror jag fick det 2010-2011.
Jobbade till 2004, sen fick jag aktivitetsersättning. Gick lite kurser o arbetstränade, utbildade mig även till väktare, men fick sjukersättning när jag blev 30 år.
Jobbade till 2004, sen fick jag aktivitetsersättning. Gick lite kurser o arbetstränade, utbildade mig även till väktare, men fick sjukersättning när jag blev 30 år.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Aha blev du klar med väktarutbildningen?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nä, jag gick bara första kursen, blev aldrig av att jag gick del 2, eftersom jag blev sämre. Sen var det en särskild utbildning för att använda expanderbar batong, den gick jag inte heller.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/