Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vad tänker du på just nu?
Fick svar från kungliga konsthögskolan nu och man kan tydligen anpassa studietakten efter förmåga med funktionsnedsättning.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jycken var hos vetten idag
för hårborttagning i öronen
Jag ska göra rent hans öron i en vecka,
samt öron droppar
lite svamp
Morsan klarar inte av det på egen hand
Min katt älskade när jag gjorde rent hans öron med en våt bomullstuss
Min hund gillar också när jag kliar henne i öronen. Hennes öron har inga problem, de blir inte smutsiga och har ingen svamp.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Min katt fick skabb i öronen. Tror smittad av en hund,
Usch! Skabb är plågsamt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Behöver inte va en hund katten blev smittad av. Kan vara en annan katt eller så har katten redan varit smittad av sin mamma som hon kom från. För att hund ska smitta måste de varit i kontakt och då var din katt även hundvan.
Mina föräldrar hade en hund som katten träffade. Skabben kom efter flera år kan inte ha kommit från kattmamman.
Nej kanske inte men katten har varit i kontakt med någon det smittar genom kontakt det kommer inte av sig själv.
Naturligtvis är skabb smitta.
Skabb är väl en zoonos, dvs kan smitta mellan djur och människor. Själv har jag haft ringorm en gång. Jag blev orolig över att jag skulle råka smitta min hund.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tyckte det var konstigt att jag inte är trött, det visar sig att jag glömt kvällsmedicinen