Jag hade glömt signera räkningarna innan sjukersättningen kom, så jag tyckte jag var jätterik. Men jag lyckades få räkningarna betalda idag lite senare. Hade inte så mycket räkningar, körde till bankomaten o plockade ut en massa kontanter som jag spar hemma.
Richard wrote: ↑17 Apr 2025, 22:29
Jag hade glömt signera räkningarna innan sjukersättningen kom, så jag tyckte jag var jätterik. Men jag lyckades få räkningarna betalda idag lite senare. Hade inte så mycket räkningar, körde till bankomaten o plockade ut en massa kontanter som jag spar hemma.
Har du kontanter hemma? Är det inte bättre investera dem? Du kan ju köpa på dig krugerrand eller nåt.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Richard wrote: ↑17 Apr 2025, 22:29
Har du kontanter hemma? Är det inte bättre investera dem? Du kan ju köpa på dig krugerrand eller nåt.
Jo, jag funderar på att köpa mer guld! Kommer nog att göra det när jag sparat ihop en lite större summa. Nu vill jag mest ha några tusen i blandade valörer om det skulle bli knas på hela betalsystemet, typ i prepping-syfte.
Sen avsatte jag 2 000 kr på ett annat konto i en annan bank, Revolut, där jag antingen kan köpa Bitcoin för dem, eller så har jag ett vanligt betalkort kopplat till det kontot också. Man kan investera dem i aktier o allt möjligt med där, men det är jag inte insatt i...