Matvanor
Moderator: Moderator 1
Re: Matvanor
Idag åt jag upp min sista kylda rätt. Fisk och potatismos, det var gott. Kommer att äta lite yoghurt och flingor om någon timma eller så. Jag borde gå till mataffären imorgon.
Idag har jag inte varit utanför dörren. Tog mig en frysrätt som jag hade i frysen. Kycklingschnitzel med potatis, brytbönor och bearnaisesås.
Imorgon säljer krogen ett kvarter bort pannbiff med löksås & kokt potatis, raggmunk med stekt fläsk & lingon, lasagne och spaghetti Bolognese. Har inte ätit där på kanske 25 år. Jo, det har jag, men inte luncherna. Som jag saknar Hemköps varma luncher.
Imorgon säljer krogen ett kvarter bort pannbiff med löksås & kokt potatis, raggmunk med stekt fläsk & lingon, lasagne och spaghetti Bolognese. Har inte ätit där på kanske 25 år. Jo, det har jag, men inte luncherna. Som jag saknar Hemköps varma luncher.
Idag blev det thairöra med ris inköpt igår, en färskrätt. Får se om jag handlar något i mataffären imorgon. Då kanske det blir en pastasallad. Men är sugen på något mer mättande. Jag ska försöka komma ihåg att köpa två frysrätter om jag går till affären imorgon.
Imorgon står rödspättafilé med remouladsås & kokt potatis, kycklingfilé med currysås & ris, lasagne och spaghetti Bolognese på menyn på lokala krogen. Får jag välja en rätt (och det får jag), väljer jag rödspättan.
Idag gick min sista kylda låda åt. Tror jag har fyra, fem fryskartonger hemma. Jag har ju injektion imorgon och ska därefter ta ut pengar. Får se om jag orkar med affären också. Annars tar jag en eller två frysisar.
Köttfärslimpa med gräddsås & kokt potatis är den rätt jag fastnat för på God vän, som puben heter. Kanske det blir den imorgon.
Nu har jag tre kylda rätter och en eller två fryskartonger. Jag funderar på att äta en kyld rätt imorgon och efter det ta något från pizzerian. Jag är inte hungrig nu, men sugen på något gott att äta. Får kanske ta lite yoghurt och flingor lite senare.
Idag bara tog jag en matlåda på måfå. Det var som en Janssons frestelse utan ansjovis. Gott, men jag fick bara upp ett litet hål att äta genom.
Idag:
Frukost: Gröt med ett ägg
Middag: Stekt potatis, med två steka ägg och grönsakssmoothie med proteinpulver
Kvällsmat: Pasta med ett ägg
Nattmat: Gröt med ett ägg
Kostnad: 35kr
Frukost: Gröt med ett ägg
Middag: Stekt potatis, med två steka ägg och grönsakssmoothie med proteinpulver
Kvällsmat: Pasta med ett ägg
Nattmat: Gröt med ett ägg
Kostnad: 35kr
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det sägs att allt fler ensamstående mammor inte kan äta sig mätta här i Sverige. De har inte råd. Författaren Lena Andersson har rekommenderat gröt men det fick hon skit för.
Hörde på hyheterna att ett 12-årigt barn kostar drygt 4000 i månaden.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Det blev en pasta- och skinksallad idag. Lite yoghurt på det så står jag mig till morgondagen. Vidare fick jag tre matlådor av min syster.