Hoppas jag får tillräckligt för att köpa ett litet torp och skaffa körkort iallafall.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 23:35 Hoppas du får ett rejält tillskott då! Så du kan njuta lite. Blir inte mycket sånt när man levt som fattig. Jag har ju ärvt en del tillgångar efter mor. Så nu har jag bättre ställt.
Vad ser du fram emot?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vad ser du fram emot?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja! Vore najs. Kul att uppnå såna drömmar. Minns du talat om torp förr.mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 23:36Hoppas jag får tillräckligt för att köpa ett litet torp och skaffa körkort iallafall.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 23:35 Hoppas du får ett rejält tillskott då! Så du kan njuta lite. Blir inte mycket sånt när man levt som fattig. Jag har ju ärvt en del tillgångar efter mor. Så nu har jag bättre ställt.

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja det hade varit underbart... Kunna gå med katterna i koppel i en trädgård vore kul för dom tror jag.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 23:37Ja! Vore najs. Kul att uppnå såna drömmar. Minns du talat om torp förr.mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 23:36Hoppas jag får tillräckligt för att köpa ett litet torp och skaffa körkort iallafall.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 23:35 Hoppas du får ett rejält tillskott då! Så du kan njuta lite. Blir inte mycket sånt när man levt som fattig. Jag har ju ärvt en del tillgångar efter mor. Så nu har jag bättre ställt.![]()

Aha! Läste fel.mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 23:27nej asså försäkringsbolaget, inte försäkringskassan.Zoidar wrote: ↑17 Apr 2025, 23:26Tror de att folk kan leva på luft?mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 23:21 nu har det gått 3 veckor sen utredningen började, kvinnan på försäkringsbolaget sa 4-6 veckor var normalt för utbetalning från försäkringen... men det kunde ta upp till 8.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag skulle också vilja bo i en liten timmerstuga ute i skogen, långt från närmaste granne, gärna äga en del av skogen också. Jag tror jag skulle stortrivas. Jag trivs ensam o är det större delen av dygnet. Men pratar med folk t.ex. här ändå. Inredningen i min timmerstuga skulle vara rena hightech, så jag hade kontroll på allt.
Men då måste man även ha en bil för att ta sig till närmaste stad, umgås lite med folk, sitta o prata, fika eller bara umgås. Det måste jag göra 2-3 timmar varje dag, annars blir jag dålig om jag isolerar mig helt.
Men då måste man även ha en bil för att ta sig till närmaste stad, umgås lite med folk, sitta o prata, fika eller bara umgås. Det måste jag göra 2-3 timmar varje dag, annars blir jag dålig om jag isolerar mig helt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Ser fram emot maj när den riktiga värmen kommer. Att gå mera lättklädd och i sandaler.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Sol och värme
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Hämta mitt paket hemma!
Äta asiatiskt om vi hinner ikväll
Äta asiatiskt om vi hinner ikväll
In a world where you can be anything, be kind.
Ska till psykiatrin i slutet av maj,
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Åka till gymmet imorgon för första gången sen i januari.
Ser fram emot tisdag, då öppnar Spiran igen, i nya lokaler.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/