memphis dator

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Admin1

Re: memphis dator

Post by Admin1 »

Folk läser nyheter och information om schizofreni, samt gör självtester. Ett forum drar inte mycket folk annat än ett 50-tal inbitna. viska.se har tusentals besökare per månad och är mycket större än denna sajt.
Admin1

Post by Admin1 »

Det bästa för memphis är kanske att ominstallera Windows så den blir snabbare. Sedan hoppas att datorn håller ett par år. Senare memphis kanske tycker att hon inte behöver en laptop längre.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Admin1 wrote: 13 Sep 2024, 18:41 Folk läser nyheter och information om schizofreni, samt gör självtester. Ett forum drar inte mycket folk annat än ett 50-tal inbitna. viska.se har tusentals besökare per månad och är mycket större än denna sajt.
Varför tog du bort länken till detta forum? :?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Admin1

Post by Admin1 »

Den fanns på första sidan ett par år, men finns nu i själva forumet. Om man är intresserad av forumet och klickar på den finns en länk hit. Det är mer relevant.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Admin1 wrote: 13 Sep 2024, 18:55 Den fanns på första sidan ett par år, men finns nu i själva forumet. Om man är intresserad av forumet och klickar på den finns en länk hit. Det är mer relevant.
Ok
Guest

Post by Guest »

God morgon
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Guest wrote: 18 Apr 2025, 01:20God morgon
God morgon Nisse!
Guest

Post by Guest »

Min Windows 10 blev allt långsammare och ibland helt omöjligt att använda. Det var inget fel på hårddiskarna och inga virus heller. Jag hittade dock ett enkelt sätt att reparera Windows 10:s systemfiler.

Om vissa Windows-funktioner inte fungerar eller Om Windows kraschar kan du använda systemfilskontrollen för att söka igenom Windows och återställa dina filer. 

Kort skall man köra minst 2 olika kommandon i följd i en kommndofönster som administratör:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Sedan kommandot:
SFC /scannow

Detta kan snabba upp memphis dator betydligt eftersom det lagar skadade filer. Det är ett alternativ till ominstallation.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag ominstallerar sällan mina datorer, varken Linux eller Windows, kanske vart 3-4:e år. Har inte märkt att nån av dem blir mycket segare. Bara en Windows 10-dator som så gärna automatiskt vill uppgradera till Windows 11, bara det att när uppgraderingen är klar så kommer det upp ett meddelande om att denna dator inte kan köra Windows 11 och att det genast återgår till Windows 10.

Men visst, ibland tömmer jag mina datorer o sparar all information o data på externa hårddiskar, samt på backuper, o sen installerar om allt på nytt. De blir väl i.a.f. något snabbare ändå o en del irriterande problem man haft försvinner..
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply