Nä det är lugnt... jag löser det på något sätt.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 19:28Hur mycket behöver du? Jag kan swisha...!mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 17:57 har gjort vad jag kunnat nu med min budget, kommer ha 300kr kvar när allt är draget... Fick till och med boka om tiden hos diabetessjuksköterskan...
Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vad irriterar dig just nu?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
När mitt spelmissbruk var i farten åt jag ägg och pyttipanna och varvade med pastarätter.mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 19:29Nä det är lugnt... jag löser det på något sätt.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 19:28Hur mycket behöver du? Jag kan swisha...!mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 17:57 har gjort vad jag kunnat nu med min budget, kommer ha 300kr kvar när allt är draget... Fick till och med boka om tiden hos diabetessjuksköterskan...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har bara spelat ett fåtal gånger då pappa är spelmissbrukare, vågar inte spela i skräck att bli som han. Han kunde spela bort hela lönen på en helg.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 19:39När mitt spelmissbruk var i farten åt jag ägg och pyttipanna och varvade med pastarätter.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Usch! Det lät våldsamt!mrsearlgray wrote: ↑17 Apr 2025, 19:41Har bara spelat ett fåtal gånger då pappa är spelmissbrukare, vågar inte spela i skräck att bli som han. Han kunde spela bort hela lönen på en helg.Hercules723 wrote: ↑17 Apr 2025, 19:39När mitt spelmissbruk var i farten åt jag ägg och pyttipanna och varvade med pastarätter.

Jag känner mig så taskig mot Milou när jag ska ge honom sin medicin, ibland lurar jag honom att komma o gosa, men så tar man honom o lägger honom på rygg o trycker in tabletten i munnen istället, ofta får man försöka 4-5 ggr innan han sväljer den. Sen blir han dålig av medicinen också o kräks nån timme senare, men antibiotikan har hunnit tagits upp. Men det verkar bättre när jag ger honom en lite mindre dos. Veterinären velar mellan en kvarts eller en halv tablett, enligt hans vikt. Jag började med en halv tablett men han blev jättedålig, så nu ger jag honom lite mer än en kvarts.
Men det känns så taskigt mot honom, han vill ju absolut inte ta sin medicin!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Har du testat att linda in tabletthalvan i något som han tycker är gott. Typ skinka? Det kan gå, men katter brukar spotta ut tabletten ändå.Richard wrote: ↑18 Apr 2025, 00:00 Jag känner mig så taskig mot Milou när jag ska ge honom sin medicin, ibland lurar jag honom att komma o gosa, men så tar man honom o lägger honom på rygg o trycker in tabletten i munnen istället, ofta får man försöka 4-5 ggr innan han sväljer den. Sen blir han dålig av medicinen också o kräks nån timme senare, men antibiotikan har hunnit tagits upp. Men det verkar bättre när jag ger honom en lite mindre dos. Veterinären velar mellan en kvarts eller en halv tablett, enligt hans vikt. Jag började med en halv tablett men han blev jättedålig, så nu ger jag honom lite mer än en kvarts.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Kanske skulle gå att mala ner den i tonfisk som dom tycker om, men då måste han äta allt, samt får inte Zero (den andra, friska katten) äta nått av det.
Vad jobbigt.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
När Ior skulle äta antibiotika krossade jag tabletten och blandade med mjukost och smetade det på hennes tass, då tvättade hon såklart tassen och fick i sig allt! tyckte jag var smart...
Det var en bra ide! Kaviar har jag också hört man kan sätta på tassen, så de slickar i sig det. Fast det var om de behövde dricka mera, då de blir törstiga av saltet i kaviaren.mrsearlgray wrote: ↑18 Apr 2025, 10:48När Ior skulle äta antibiotika krossade jag tabletten och blandade med mjukost och smetade det på hennes tass, då tvättade hon såklart tassen och fick i sig allt! tyckte jag var smart...
Höll på att sätta medicinen i halsen imorse. Det händer allt oftare.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Har också sväljningssvårigheter ibland men det är när jag äter för fort.