Trump!

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Trump!

Post by memphis »

Det står väl även i bibeln att det är Guds sak att döma. Inte människornas.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Amerikanerna är väldigt religiöst lagda och tar nog Bibeln på stort allvar.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tycker att det många gånger är en falsk religiositet i Trumpadministrationen. Ta bara detta med att Trumpadministrationen skickar oskyldiga människor till ett koncentrationsläger i El Salvador. Utan rättslig prövning.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag tillhör HBTQ-gruppen tydligen, då man på senare tid har lagt till HBTQIA+, där A:et står för asexuell, vilket jag verkar ha blivit sen 4 år tillbaka! Kan knappt bärga mig till sommarens Pride-parad! :roll: Är det nått att fira med parad o festligheter att man är asexuell?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Richard wrote: 18 Apr 2025, 17:13 Jag tillhör HBTQ-gruppen tydligen, då man på senare tid har lagt till HBTQIA+, där A:et står för asexuell, vilket jag verkar ha blivit sen 4 år tillbaka! Kan knappt bärga mig till sommarens Pride-parad! :roll: Är det nått att fira med parad o festligheter att man är asexuell?
:lol:
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Man ska ta till vara varje tillfälle att fira.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Du ser verkligheten genom dina åsikter.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Delvis korrekt. Det finns åsikter, men det finns även insikter. Insikt är att se in i sakers inneboende natur och är således högre sanningshalt än bara en åsikt. Alla har vi åsikter. Vi har bara olika behov av att dela dem med andra.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Min psykoterapeut sa att man aldrig kan bli helt medveten.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag tror att det går men är mycket mycket svårt. Buddhismen kallar det den högsta upplysningen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Verkar som Trump kommer ge upp fredsförhandlingarna mellan Ryssland och Ukraina. Frågan är vad händer sen? Lämnar han Ukraina att klara sig själv?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply