Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad irriterar dig just nu?
För ganska längesedan, flera år sen, så märkte jag att min saft började smaka äckligt. Jag rökte då o brukade alltid ta en slurk saft direkt ur bringaren efter en cigarett. Men så började saften smaka sämre, en äcklig smak, så pass att jag helt slutade dricka den. Provade en annan sorts saft o bytte även ut plastbringaren, men den smakade ändå äckligt, väldigt märkligt! Var utan saft i mer än ett år.
Men nu har jag fått svaret. Detta var i samband med att jag bytte medicin från Haldol till Invega, o dessa Invega avger en äcklig lukt och de smakar vidrigt. Så när jag sköljt ner mina Invega med en slurk saft direkt från bringaren, så har en ytterst liten mängd av saften kommit i kontakt med Invega-tabletten, o sen tillbaka ner i bringaren, vilket påverkat hela saften som fanns kvar i bringaren!
Häromdagen köpte jag saft på nytt, men är noga med att inte skölja ner medicin med saft direkt från bringaren. Nu smakar saften gott igen.
Men nu har jag fått svaret. Detta var i samband med att jag bytte medicin från Haldol till Invega, o dessa Invega avger en äcklig lukt och de smakar vidrigt. Så när jag sköljt ner mina Invega med en slurk saft direkt från bringaren, så har en ytterst liten mängd av saften kommit i kontakt med Invega-tabletten, o sen tillbaka ner i bringaren, vilket påverkat hela saften som fanns kvar i bringaren!
Häromdagen köpte jag saft på nytt, men är noga med att inte skölja ner medicin med saft direkt från bringaren. Nu smakar saften gott igen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mysteriet i Ängelholm.
Detta bevisar hur äckligt det är att dricka mjölk direkt ur paketet!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nja, kanske lite äckligt, men jag diskade bringaren i princip varje dag, en bringare räckte ungefär en dag o hade jag t.ex. gäster o bjöd på saft så hällde jag givetvis inte upp från den bringaren, utan blandade till direkt i glasen. Det var bara jag som drack ur den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Att jag vaknar innan jag är utsövd. Jag är så sömnig trots att jag varir uppe ett tag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Gå och lägg dig igen. Igår la jag mig halv tio på kvällen men släckte inte ner helt för jag hade tänderna kvar. Jag slocknade däremot direkt och nästa gång jag vakna var nog runt 04 brukar ofta behöva gå upp och gå på toaletten vid den tiden och det var där lampan var tänd var dock fortfarande för trött somna om igen så igår blev det ingen tandborstning. Nu är klockan 06 vaknade för en stund sen kissnödig igen och satte då på kaffe kaffesugen. Och nu blir jag uppe behöver tid för att vakna och kroppen behöver också tid för att vara bruklig och ta mig fram.
Får borsta tänderna ordentligt lite senare nu på morgonen istället det blir så ibland när tröttheten blir övermäktig och tar befälet över kroppen.
Får borsta tänderna ordentligt lite senare nu på morgonen istället det blir så ibland när tröttheten blir övermäktig och tar befälet över kroppen.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Att min surfplatta försvann från rummet förra natten
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Va?!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nu är jag redigt irriterad, vet ni hur mycket pengar från de 5000kr jag skulle få som är från den ansökan jag blev tillsagd att göra förra veckan? 60kr! på 20 dagar har jag fått 60kr från den typen av sjukpenning??? Har något blivit fel eller kan det verkligen stämma, på deras hemsida står det att man ska få 230kr per dag på 100% sjukskriven...?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag har bara lössnus kvar. Får nytt portionssnus på måndag.