En gång fungerade bara två av mina spisplattor. Det berodde på att det hade gått en huvudsäkring i hyreshuset som vaktmästaren fick fixa. Men jag sa inte att det berodde på att katten hade kissat i en förgreningsdosa o i irritationen över att jag inte hittade felet höll jag emot automatsäkringen, som annars utlöstes hela tiden när jag försökte återställa den.
Dagens fail
Moderator: Moderator 1
Re: Dagens fail
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Inget har gått snett idag. Har haft en lugn dag, tvättat nu på kvällen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det brukar bli så att den stora plattan blir dålig först, eftersom den används så mycket. Min stora platta steker ojämnt. Halva pannan blir varmare. Hela spisen borde bytas ut egentligen. Men jag har inte tänkt bo här så länge.Richard wrote: ↑19 Apr 2025, 17:18En gång fungerade bara två av mina spisplattor. Det berodde på att det hade gått en huvudsäkring i hyreshuset som vaktmästaren fick fixa. Men jag sa inte att det berodde på att katten hade kissat i en förgreningsdosa o i irritationen över att jag inte hittade felet höll jag emot automatsäkringen, som annars utlöstes hela tiden när jag försökte återställa den.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag glömde bort fotbollen. Kanske lika bra, det blir nog 1-1. Tänkte sätta pengar på Alexander Isak som målgörare.
3-1 nu. Snabba ryck.
4-1 vad händer?
Out of control! When I turn my power on I will get electric.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
I onsdags vann jag 488 kr på Lotto. Bestämde mig för att spela bort pengarna. Skapade ett 10 nummers, 120-raders system för 370 kr (med Joker). Tänkte det skulle vara kul att prova ett så pass stort system någon gång.
Idag kom resultatet: 1 rätt. Fail. Ska inte göra om det. (Om man väljer 10 nummer i ett 120-raders system, så är det fortfarande 25 nummer man inte har med. Då kan det gå så illa som det gick.)
Idag kom resultatet: 1 rätt. Fail. Ska inte göra om det. (Om man väljer 10 nummer i ett 120-raders system, så är det fortfarande 25 nummer man inte har med. Då kan det gå så illa som det gick.)
Glömt medicinen igen 

Att jag inte skruvat åt kapsylen på en Coca-Colaflaska så kylen var brun nu.