Glad påsk!
Moderator: Moderator 1
Re: Glad påsk!
Glad påsk till den som vill/kan.
Köper inget påskgodis.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Busschauffören önskade oss glad påsk innan vi gick av.
Är ni till freds med er påsk? Min har varit bra. Jag var hemma hos en gammal arbetskamrat. Han bjöd på kokt potatis (riktigt många), sill, prinskorv och köttbullar. Jag hade med mig senapssill, men han åt inte av den. Sedan tittade vi på TV. Taxi dit och hem för över 400 pistoler.
Jag har inte gjort så mycket idag. Firade inte, åt ingen påskmat. Just nu känns det ganska futtigt, men nu ser jag fram emot vardagen igen.Fantasio wrote: ↑19 Apr 2025, 21:13 Är ni till freds med er påsk? Min har varit bra. Jag var hemma hos en gammal arbetskamrat. Han bjöd på kokt potatis (riktigt många), sill, prinskorv och köttbullar. Jag hade med mig senapssill, men han åt inte av den. Sedan tittade vi på TV. Taxi dit och hem för över 400 pistoler.
Jag har inte märkt påsken. Men den är inte över än heller.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
https://youtu.be/B32Oe_doZhA?si=ratW84HyhiV2eAyc
Fin låt från Carola. Hörde den på tv nyss. Men jag önskar det vore ännu mera tryck i produktionen. Potential.
Fin låt från Carola. Hörde den på tv nyss. Men jag önskar det vore ännu mera tryck i produktionen. Potential.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
1981 gick jag på Via Dolorosa.
Min systers barnbarn säger att det är påskharen som fyller på godis i påskäggen. Han 4,5 år.
Ja då har vi väl överlevt påsken i år då! Skönt att det är vardag i morgon.