Ukraina

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Ukraina

Post by zoegas »

Man får hoppas. Gamla krig hade expeditions trupper. För att få erfarenhet. Det är vad NordKorea gör. Men Kina är en stormakt :shock:
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

zoegas wrote: 16 Apr 2025, 16:14 De har fångat Kineser i Ukraina. Det är oklart om det är lego knektar eller det är Kina som skickat dem.
Legoknektar. Från Kina. Statliga.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

USA får inte med sig Putin i fredsförhandlingarna. Putin vill väl inte ha fred, då slulle han ju sluta anfalla. Det var inte så enkelt som Trump trodde. Det är mycket i hans värld som är förenklat. Det är typiskt högerpopulism, att förenkla komplexa problem.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fred skulle vara slutet för Putin. Han har målat in sig i ett hörn,
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Det finns olika intensitet i krig. Förhoppningen är ju eld upphör till att börja med. De har redan kommit avtal om att sluta skjuta på infrastruktur som elverk och oljeanläggingar. Nästa steg är väl att få bort drönare från städer.
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 16 Apr 2025, 17:41 Man får hoppas. Gamla krig hade expeditions trupper. För att få erfarenhet. Det är vad NordKorea gör. Men Kina är en stormakt :shock:
De nordkoreanska soldaterna kan nog ha skickats till fronten av Kim Jong-un, i utbyte mot vapen eller teknologi från Ryssland.

Men jag tror inte kinesiska staten står bakom de kinesiska soldaterna. Det tror jag inte styret i Kina vågar skicka. Det är nån form av frivilliga o säkert t.o.m. illegala, enligt Kina, också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Ultimatum från Trump är ställt för att inte dra sig ur fredsförhandlingarna. Zelinsky har inget val annat än att acceptera. Utan USA:s understöd med vapen och framförallt underrättelse. Så är Ukraina förlorat på ett par månader.

https://www.axios.com/2025/04/22/trump- ... mea-donbas
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Trump har ju helt stått på Putins sida i hela denna processen.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Och? De andra idioterna vill bara pumpa in mer vapen så fler svenne banan dör i ett meningslöst krig. Du som inte ens blivit kombatant som tjej kan ju hålla käften.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det ska jag säga dig att jag kommer aldrig nånsin att hålla käften.

Det är inte de onda människorna som är det farliga, utan de goda människornas tystnad.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tycker att det hör till saken hur orättvist Trump behandlat Ukraina i hela den här processen.

Trump drömmer om ett fredspris. Det kan han ju glömma för han kör med utpressning. I alla situationer.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Vadå utpressning? - Håller du på Ryssland eller Ukraina? - Jag vill att folk ska sluta dö! Det var vad han sade. De andra stolpskotten Vill ha mer i chockvågorna, mer inflation, mer konflikter och mer död och förintelser. Jag förstår verkligen inte hur du tänker?
Post Reply