Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, läste intressant om bisarrt brott där man skyller på demoner ligger bakom brottet och som är baserad på en sann historia. Det har varit rättegång om detta på riktigt. Jag som ser och hör den abstrakta världen tror på demoner finns på riktigt. Ja, även demoner kan vara boven i dramat att en del begår mord för man är besatt av demoner:

Image

Image
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Utomjordingen wrote: 23 Apr 2025, 18:56 Men det som jag kanske kan få ner kostnaden är surfen för jag fick E-post häromdagen om här jag bor:

"Nu funderar vi på att byta till en ny lösning. Då skulle alla boende få samma internet- och TV-leverantör. I hyran skulle det då ingå:

Ett grundutbud av TV-kanaler
Internet med en hastighet på 100/100 Mbit/s
Detta skulle innebära en hyreshöjning på cirka 150 kronor per månad. För dig som är nöjd med grundutbudet kan det här bli både enklare och billigare – du slipper separata fakturor och kan säga upp dina nuvarande abonnemang. Vill du ha fler TV-kanaler eller snabbare internet? Då finns det möjlighet att köpa till extra tjänster via vår gemensamma leverantör.".
150 spänn är ett kap. Jag betalar 600, snabbare men ändå. Inga TV kanaler heller.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, jag tycker det också! 150 kronor är ingenting och sen kan man få fler tilläggskanaler/snabbare bredbanshastighet mot lite extra avgift! Så jag hoppas att de här i området är kloka nog och nappar på erbjudandet!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Annars, om man påstår på riktigt att man mördade för att man är besatt av demoner så klassificerats det som psykisk sjukdom idag! Men tror rättegången idag inte tar det på allvar om man är besatt av demoner utan man får fängelse i stället i alla fall.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ska ni inte ha videotjänsten Sora för verktyget har kommit till Europa?!

Image

Jag ska nappa på alternativ 2 för $ 20 per månad. Det hade varit kul att skapa egna filmer.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Eller varför inte skapa en egen resedagbok!

1. E-bok.

2. Hemsida.

3. Fotobok.

Programmet heter FindPenguins! :arrow: https://findpenguins.com/?hl=sv :arrow:

Tips från:

"PC Tidningen".
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Då har man cigg och kaffe även idag och kanske i morgon med men sen? Ja, jag kan bara tänka på en dag i sänder just nu.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Gjorde igår årsbudget när det gäller inkomster och utgifter!

Kom fram till att jag måste spara 120 tusen kronor och ta resten 80 tusen kronor i lån om jag ska kunna få prylarna som jag vill ha inom två-tre år för 200 tusen kronor! Som sagt, tog paus från tvångssparande denna månad. Men hursomhelst, det betyder att jag måste tvångsspara (betala mer i skatt) 5000 kronor/månaden så fort jag blir skuldfri någon gång i år.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Köplista under cirka 2–3 år:

År 2026:

1. Securitas - hemlarm för cirka 10 tusen kronor + månadsavgift 379 kronor/månad.

2. 3 D Printer och 3 D scanner med tillbehör för cirka 20 tusen kronor.

4. Elektroniksaker till mitt hobbyrum för cirka 20 tusen kronor.

5. Två robotkameror och styrenhet för cirka 20 tusen kronor.

6. Raspberry Pi 500 dator med tillbehör för cirka 15 tusen kronor. Ny!

7. Övrigt för cirka 30 tusen kronor.

8. Think Reality för cirka 10 tusen kronor.

9. Robotdammsugare med tillbehör för cirka 15 tusen kronor. Ny!

Summa cirka: 140 tusen kronor.

Sparat eller lån eller både lån och sparade pengar!

År 2027:

1. Dator Microsoft Copilot Windows 12 för cirka 40 tusen kronor.

2. Mobil för cirka 20 tusen kronor.

Summa cirka: 60 tusen kronor.

Sparat eller lån eller både lån och sparade pengar!

Summa cirka tillsammans: 200 tusen kronor!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Annars, någonting annat! Folk har tröttnat på att skrika efter hjälp för de får ändå ingen hjälp utav någon anhörig/systemet för de som har hjälpt tidigare vill/kan inte hjälpa längre så de försöker hitta andra vägar/lösningar hela tiden:

Image

Jag hade en period när jag hade det tufft och försökte söka hjälp utav min enda anhörig i min släkt som är min mamma men inte ens när jag bad om huvudvärkstabletter fick jag fast jag hade huvudvärk. Sen dess skiter jag i henne - så hon kan lika gärna dö för mig för jag har ändå inte träffat henne sen 2000-talet. Det var ändå hon som var en bov i dramat att jag blev psykisk sjuk. Sen fanns det väl andra också som orsakade att jag blev kronisk psykisk sjuk men min mamma var nog den värsta av alla. En gång frågade min mamma mig per telefon: - "Vad är psykisk sjukdom för någonting för jag och min dotter (som är min halvsyster) vet inte vad det är?". Då hade det gått över 30 år sedan jag nyinsjuknade psykisk våren 1990. Så först för ett antal år sedan börjar dom undra vad psykisk sjukdom är för någonting.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Tänk, mamma ska behöva vara närmare 80 år gammal och först då undra om vad psykisk sjukdom är för någonting och min halvsyster är 50 år gammal när hon också börjar undra vad psykisk sjukdom är för någonting. Har dom IQ 40–60 eller nåt eller vaddå?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Det som också har varit frustrerande när gäller min mamma och min halvsyster är att de aldrig har nämnt ett endaste ord om min trafikolycka som jag var med om när jag var 5 år gammal. Min mamma verkar inte fatta att jag har inte har en mjälte ens gång på grund av trafikolyckan för hon kanske inte ens vet vad en mjälte är för någonting.
Post Reply