Vad har ni gjort idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Vad har ni gjort idag?

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 25 Apr 2025, 04:28
zoegas wrote: 24 Apr 2025, 09:43
Nissegossen wrote: 24 Apr 2025, 04:45 Bara vaknat och suttit vid datorn
Har du fått rätt på internet och grejer nu då?
Man får var programmera för det dataspråk som Linux använder för att kunna få trådlöst internt på denna versionen av Linux mint 22.1 som mina datorer har, men Linux Ubuntu har vad jag kan se en sida på system inställningar som liknar din beskrivning på hur få trådlöst internet genom systeminställningar på den versionen LINUX, Skall göra en installation kallt utan internet bara för att få internet, vet inte om det går utan Internet, ger det en chans, annars får min granne mina Linux datorer då han kan använda dem med tråd från en router och få trådbundet internet, bara att ansluta nätverkskabeln. Så, i o f tack för sidan du visade mig, kör du Ubuntu på Linux?
Ubuntu ska vara det mest användarvänliga Linux distributionen. Men det ska inte vara svårt i Mint heller. Kan inte hjälpa dig med det utan mer information att - det funkar inte. :lol:
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jobbar
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

zoegas wrote: 25 Apr 2025, 10:19
zoegas wrote: 24 Apr 2025, 09:43

Har du fått rätt på internet och grejer nu då?
Man får var programmera för det dataspråk som Linux använder för att kunna få trådlöst internt på denna versionen av Linux mint 22.1 som mina datorer har, men Linux Ubuntu har vad jag kan se en sida på system inställningar som liknar din beskrivning på hur få trådlöst internet genom systeminställningar på den versionen LINUX, Skall göra en installation kallt utan internet bara för att få internet, vet inte om det går utan Internet, ger det en chans, annars får min granne mina Linux datorer då han kan använda dem med tråd från en router och få trådbundet internet, bara att ansluta nätverkskabeln. Så, i o f tack för sidan du visade mig, kör du Ubuntu på Linux?
Ubuntu ska vara det mest användarvänliga Linux distributionen. Men det ska inte vara svårt i Mint heller. Kan inte hjälpa dig med det utan mer information att - det funkar inte. :lol:
Jag skall bränna ett minne, och köra kallt på datorn utan internet, får se om det funkar, måste ju först ha systemet innan jag kan gå ut på internet, vet inte om det funkar, funkar det inte ger jag datorn och laptopen till grannen. Jag har en gammal laptop det varit xp på, den är riktigt gammal, men cmos batteriet verkar intakt försökte installera Linux mint på den som mina andra datorer, men det är något jag får gå in i terminalalen och skriva för att få det. Nu kan jag installera Linux puppy som är ett litet operativsystem som kan klara det utan att gå in på terminalen, installerar den också kallt utan internet. får jag bara ett system som klarar enkelt att ansluta trådlöst till nätet är det värt jobbet. Får jag inte trådlöst internet får grannen mina datorer och jag själv behöver en ny dator med minimum 8 GB i RAMminne och ssd disk det är minimikrav på en ny win 11 dator
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 25 Apr 2025, 10:40
zoegas wrote: 25 Apr 2025, 10:19

Jag skall bränna ett minne, och köra kallt på datorn utan internet, får se om det funkar, måste ju först ha systemet innan jag kan gå ut på internet, vet inte om det funkar, funkar det inte ger jag datorn och laptopen till grannen. Jag har en gammal laptop det varit xp på, den är riktigt gammal, men cmos batteriet verkar intakt försökte installera Linux mint på den som mina andra datorer, men det är något jag får gå in i terminalalen och skriva för att få det. Nu kan jag installera Linux puppy som är ett litet operativsystem som kan klara det utan att gå in på terminalen, installerar den också kallt utan internet. får jag bara ett system som klarar enkelt att ansluta trådlöst till nätet är det värt jobbet. Får jag inte trådlöst internet får grannen mina datorer och jag själv behöver en ny dator med minimum 8 GB i RAMminne och ssd disk det är minimikrav på en ny win 11 dator
I Windows är problem mycket lättare att lösa. Ska du ha laptop eller vanlig dator?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Varför har det gjort det så svårt att få trådlöst internet på Linuxdatorer? Windows har ett enkelt och begripligt sett att få internet på, varför inte ta efter allt bra i windows i Linux, de kunde göra exakt som i windows på Linux, det bästa från två världar, det hade blivit riktigt bra

En vanlig stationär, i den kan jag själv gå in i datorn och lägga till vilket kort jag vill, man behöver inte ha erfarenheten av att öppna laptops, kan vars kinkigt, då det är lätt att förstöra datorn om man öppnar den.-Som sagt, lätt att byta kretskort på en stationär dator
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Gått och gått och gått lite till. Är trött i benen nu.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ätit suttit på uteplats i solen riktigt varmt, suttit vid datorn och väntar på tjejen som kommer idag och kanske sover över. Hade pengar 800 kr som god man kom med igår skrev kvitto för hans bokföring och jag har en bankomat 180 m härifrån på nedersta delen av Sahlgrenskas område innanför körfältet genom porten in till Sahlgrenska från det här hållet, vändplatsen för spårvagn 7 ligger utanför portalen in på området, bruna stråket, en brun linje på gatan
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 25 Apr 2025, 15:58 Ätit suttit på uteplats i solen riktigt varmt, suttit vid datorn och väntar på tjejen som kommer idag och kanske sover över. Hade pengar 800 kr som god man kom med igår skrev kvitto för hans bokföring och jag har en bankomat 180 m härifrån på nedersta delen av Sahlgrenskas område innanför körfältet genom porten in till Sahlgrenska från det här hållet, vändplatsen för spårvagn 7 ligger utanför portalen in på området, bruna stråket, en brun linje på gatan
Säg till så bygger jag en dator till dig. Säg budget så skaffar jag inköpslista till dig.
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

Jag har bara hunnit jobba och dammsuga idag.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Snurre wrote: 25 Apr 2025, 17:44 Jag har bara hunnit jobba och dammsuga idag.
Ingen öl ens!?
Snurre
Berylliummedlem

Post by Snurre »

zoegas wrote: 25 Apr 2025, 17:51

Ingen öl ens!?
Nope. Det blir bärs imorgon! :smile:
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »