Slasktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Slasktråden
Oj, vad är det som har hänt Fantasio?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag vet inte. Jag tycker att jag äter som jag ska, med bland annat yoghurt och flingor samt kartongmat. Jag är kort, bara 1,73 centimeter.
Kan vara tecken på hjärtsvikt.
Nog att du äter få måltider.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Om man går oförklarligt ner i vikt ska man söka vård, tror jag. Det kan vara pga sjukdom. Vill inte skrämma dig, men prata med någon om det!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Lite orolig är jag allt. Men jag räknar inte med att gå ned ytterligare i vikt. Tror det kan ha att göra med Metformin.
Memphis har ju sagt att man efter fyra timmar sedan man åt var magen tom. I beg to differ. Jag åt för kanske sju timmar sedan och är fortfarande mätt. Frågan är om jag ska ta lite yoghurt ändå.
Jag skriver numera som en kråka. Kan det ha att göra med min medicinering? Det blir problem när jag skriven ned saker till "Hänt i veckan".
Du skriver som en kråka, när du är inlagd. Annars skriver du helt ok. Nissegossen skrev också som en kråka, när han just hade flyttat till boendet.
Aha! Men jag kan knappt läsa det jag skriver för hand. När jag är inlagd hoppar markören tillbaka flera ord och blandar ihop två eller fler meningar. Det är irriterande.
Var det någon av er som såg en majbrasa ikväll? Är det någon som ska ut och titta på första maj-tågen? Här i stan åker motorcyklar och raggarbilar kortege genom staden.
Jag var o tittade, men de hade inte tänt den ännu. Men det var lite körer o scouter o sånt som anordnade lite festligheter.
Ang. imorgon så hade jag tänkt att åka till Burlöv, men hoppar över det. Där talar riksdagsledamöterna Jessica Stegrud, Nima Gholam Ali Pour och Victoria Tiblom, som håller 1 maj-talet kl 12:00. Nima träffade jag här i stan för nått år sen.
Hmm....
Nima Gholam Ali Pour är tydligen född 1981 o ett år yngre än jag. Trodde han var runt 60...

Här i stan är det nog bara lite socialdemokrater o nån handfull vänsterpartister som demonstrerar o talar. Det kan jag klara mig utan...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/