För någon månad sedan lämnade jag in lös medicin i en plastpåse på apoteket. Man ska inte lämna in förpackningarna. Man får medlemspoäng för inlämnade mediciner.
Jag hade beställt en tid för blodprov i morse. De tog fyra rör blod från mig. De frågade mig om jag fastat och jag svarade ja på det, även fast jag inte var informerad om saken. Svarade ja på frågan om jag tagit mitt Clozapine, då kunde de inte ta just det provet på mig.
Fantasio wrote: ↑28 Apr 2025, 22:08
Jag tömde burken med Stesolid i soppåsen förut. Mer benso till folket! Man får ju bara skäll om man lämnar in lös medicin på apoteket.
Slängde du Stesoliden!?
Det gjorde du nog helt rätt i när jag tänker efter... Det känns lite trist att vara beroende av benzo, tänk om det blir krig, katastrof eller medicinen bara tar slut!?
Den handlar om hur man sätter ut antidepressiva, bensodiazepiner, gabapentinoider och z-preparat på bästa sätt. Står att om man avbryter långvarig bensodiazepin-behandling abrupt kan det leda till livshotande tillstånd.
Jag tömde burken med Stesolid i soppåsen förut. Mer benso till folket! Man får ju bara skäll om man lämnar in lös medicin på apoteket.
Slängde du Stesoliden!?
Det gjorde du nog helt rätt i när jag tänker efter... Det känns lite trist att vara beroende av benzo, tänk om det blir krig, katastrof eller medicinen bara tar slut!?
Den handlar om hur man sätter ut antidepressiva, bensodiazepiner, gabapentinoider och z-preparat på bästa sätt. Står att om man avbryter långvarig bensodiazepin-behandling abrupt kan det leda till livshotande tillstånd.
Japp, jag slängde innehållet ur en hel burk. Jag är inte beroende av benso och det känns skönt. Min kompis lät mig veta att han gärna vill ha mina Akineton, han är hooked on them.
Slängde du Stesoliden!?
Japp, jag slängde innehållet ur en hel burk. Jag är inte beroende av benso och det känns skönt. Min kompis lät mig veta att han gärna vill ha mina Akineton, han är hooked on them.
Vill han inte hellre ha Stesoliden? De är dock olagliga att överlåta till annan person, då de är narkotikaklassade. Så det är väl inte så lämpligt att ge be bort...
Men det är inte Akineton, men jag vet att man blir påverkad av dom, jag testade o ta flera stycken, men det räcker med en för att de ska ta bort hela effekten av neuroleptikan, så det blir inte behagligt för mig. Jag blir typ "rädd" när jag tar Akineton.