Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Allt inom skönhet

Post by Geta »

Det är inte längre inne att tatuera sig. Det har blivit för vanligt bland medelklassen. Många tar bort sina tatueringar. Tatuerarna går i konkurs.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag är wallah jääla nöjd med mina tatueringar! Men jag är tidigt 70 tal oxå - och vi är tatuerade. Jag njuter av att få många av mina rakbladsärr övertatuerade. Oxå en anledning.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Min tatuerare sa att i och med inflation, räntor och högre kostnader för alla och envar, så är det inte lika lång kö till tatuerare. Folk har inte råd, eller prioriterar inte. Tatueringar är en lyxvara i marginalen. Basically. Men jag vill vara cool. En cool 55 böna. Jag lever och dör med mina tatueringar. Nu kan jag visa armarna med stolthet, och gärna. Förut ba, massa stigmatiserande rakbladsärr - som skriker - PSYKFALL. Japp som ni förstår - är jag sjukt nöjd med mina tatueringar. Ett lyft för själen.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är en annan sak. Nu när unga tjejer vill bli hemmafruar och försörjas av mannen passar inte tatueringar in,
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej. I den generationen är det nog inte så, att de vill ha tatueringar. Varje trend har en mottrend. Jag är 55 och i tatueringsgenerationerna. De är unga och nya. In i livet.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jenny Strömstedt håller på att spara ut håret nu. Jag tycker att den där utväxten från kort hår är en snygg frisyr. Undrar om man kan be frisören om det: en utväxt kort frisyr.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Stackars dom som satt hos frisören i Uppsala och blev skjutna till döds.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja herregud vad hemskt!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har äntligen fått in snitsen på hur jag ska fylla i ögonbrynen. Tar bara tre sekunder per bryn. Jag använder en penna.
Post Reply