Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Matvanor

Post by Geta »

Nu får jag inte laga mer mat. Frysen är full med matlådor.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Najs Geta! Du har Gnetat på! :-D
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Efter att jag kommit hem från påskfirandet idag tog jag en kyld maträtt. Det var en rejäl bit lasagne. Dumt, för jag var inte så hungrig. Nu har jag bara en kyld rätt kvar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag handlar numera endast på ICA. De har flyttat på de kylda thailådorna, jag har letat men inte hittat dem. Jag får fråga första bästa bodknodd. Ska handla där imorgon och tar då två fryskartonger.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst blev det två fryskartonger idag. Plötsligt blev jag våldsamt sugen på thaimat. Kan ta bussen till Spicy Hot och hem om jag skulle vilja. Men blir nog en hundra meter att gå också. Köper då en rätt plus två portioner vårrullar, endast två per portion.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Ska göra pasta i mikron med ett ägg. 8-)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag köpte jag två fryskartonger och en kyld rätt. Åt den kylda rätten förut. Sedan var min syster förbi med tre matlådor. Två var rätt små, så de äter jag i övermorgon. Det var kortare utgångsdatum på den tredje rätten. Nu behöver jag inte handla något i matväg förrän på tisdag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har jag ätit kylda rätten jag fick av min syster. Det var panerad kyckling, klyftpotatis och dip-sås. Jättegott! Jag handlar på tisdag nästa gång om jag kan hålla mig från att äta en av matlådorna jag har kvar idag. Kanske blir det en matlåda, kanske snabbmat.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har jag ätit två kylda rätter. Lasagne Bolognese (vanlig lasagne) och nudlar med kyckling. Det var gott och jag blev mätt på det. Jag har två fryskartonger kvar, eller något i den stilen. Hittar jag min favoriträtt på ICA köper jag den, annars blir det pizzerian.

Rödspättafilé med remouladsås & kokt potatis eller köttfärslimpa med gräddsås & kokt potatis säljs på krogen nära mig imorgon. Kanske det blir en sådan då.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag undrar om ICA har öppet imorgon. Affären ligger inne i ett varuhus och närmaste ingången är stängd de tider när själva varuhuset har stängt. Då får jag gå runt hela huskroppen för att ta mig in, då vägen dit är avspärrad av bygge. Det är främst Coca-Cola jag är intresserad av, men kommer att köpa thairöra också.
Post Reply