Det här åt jag till middag
Moderator: Moderator 1
Re: Det här åt jag till middag
Tomatsoppa och rostat bröd med ost.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Thaikrubb
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Kex och ostar.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Två kylda rätter. Lasagne o nudlar.
Gjorde det enkelt för mig. Värmde en tomatsås och kokade pasta. Skar upp lite grönsaker. Vinägrett.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Kvällsmål kallar de det här, mat kl 18.00 jag har bara läst matlistan helt kort, när jag såg alternativen i veckan dagens husmaanskost elleer dagens rätt och kvällsmål och ett veckoalternativ, två gånger fisk jag ändrat till kött, men fråga mig inte vad rätterna heer, maten är sådan att jag rensar tallriken var gång till lunck stekt fläsk med kokt potatis och blomkålsstuvning, maten kl 18.00 är nog god, då jag inte tagit alternativet, inte alltid de har mer så man får ta mer, snålt tilltget kan jag tycka
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Nissegossens meny:
För hyresgäster
Dagens husman: Stekt, rimmat fläsk serveras med stuvad blomkål och kokt potatis
Dagens: Bohuslänsk fiskgryta serveras med kokt potatis
Dessert: Lingonsviss med maränger och kanelstekta äpplen
Kvällsmål: Kökets val av kvällsmat
För hyresgäster
Dagens husman: Stekt, rimmat fläsk serveras med stuvad blomkål och kokt potatis
Dagens: Bohuslänsk fiskgryta serveras med kokt potatis
Dessert: Lingonsviss med maränger och kanelstekta äpplen
Kvällsmål: Kökets val av kvällsmat
Köttbullar och potatis
Korv med potatismos.
En Grandiosa calzone. Pizzasallad. Pizzan får inte höga poäng.
Gjorde två varma mackor med kalkon. Nu är jag proppmätt.