18e okt möte med läkare och arbetsterapeut om min jobbsituation

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: 18e okt möte med läkare och arbetsterapeut om min jobbsituation

Post by Zoidar »

Skickat in en egenremiss till en mottagning. Kötid 1-3 månader.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Bollen är i rullning.

Image
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Skönt! :smile:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: Yesterday, 15:28 Skönt! :smile:
Synd bara allt tar sån tid.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Zoidar wrote: 28 Apr 2025, 16:44
Geta wrote: 28 Apr 2025, 13:52 Varför kan du inte gå till din ordinarie läkare?
Har bett honom två gånger om ett intyg, men han vill inte skriva ett intyg. Han tycker jag klarar jobba 50%. :silent:
Vilken grinig en!

Jag tror aldrig jag har haft nått problem med att få nått intyg. Eller jo, när jag knarkat ner mig, så sa läkaren; -Jag sjukskriver dig bara om du går med på att lämna in dina kassar med droger till oss och går med på nedtrappningsschemat. Först sa jag; -Nä, då går jag o jobbar istället o ni får ge tillbaka mina kassar. Men sen sa hon; -Det kan du inte... Så gick jag med på det till sist (det var det bästa jag gjort, annars hade jag nog inte levt idag). Jättekul att lämna ett sjukintyg till arbetsgivaren med F19.2 - Beroende av flera droger i kombination och av andra psykoaktiva substanser.
https://verktyg.internetmedicin.se/kode ... substanser

Först bad jag om en speciell paragraf, att diagnos behöver inte ges till arbetsgivaren, endast till Försäkringskassan, så de dolde den på kopian till arbetsgivaren. Men sen i den vevan blev jag ändå uppsagd (tillsammans med 29 andra p.g.a. besparingar), då struntade jag i att dölja det för arbetsgivaren sista tiden, jag var ändå sjukskriven tiden ut. Men det var ju hon den snygga på kontoret, som tog hand om o registrerade sjukintyg...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Richard wrote: Yesterday, 17:06
Zoidar wrote: 28 Apr 2025, 16:44
Geta wrote: 28 Apr 2025, 13:52 Varför kan du inte gå till din ordinarie läkare?
Har bett honom två gånger om ett intyg, men han vill inte skriva ett intyg. Han tycker jag klarar jobba 50%. :silent:
Vilken grinig en!

Jag tror aldrig jag har haft nått problem med att få nått intyg. Eller jo, när jag knarkat ner mig, så sa läkaren; -Jag sjukskriver dig bara om du går med på att lämna in dina kassar med droger till oss och går med på nedtrappningsschemat. Först sa jag; -Nä, då går jag o jobbar istället o ni får ge tillbaka mina kassar. Men sen sa hon; -Det kan du inte... Så gick jag med på det till sist (det var det bästa jag gjort, annars hade jag nog inte levt idag). Jättekul att lämna ett sjukintyg till arbetsgivaren med F19.2 - Beroende av flera droger i kombination och av andra psykoaktiva substanser.
https://verktyg.internetmedicin.se/kode ... substanser

Först bad jag om en speciell paragraf, att diagnos behöver inte ges till arbetsgivaren, endast till Försäkringskassan, så de dolde den på kopian till arbetsgivaren. Men sen i den vevan blev jag ändå uppsagd (tillsammans med 29 andra p.g.a. besparingar), då struntade jag i att dölja det för arbetsgivaren sista tiden, jag var ändå sjukskriven tiden ut. Men det var ju hon den snygga på kontoret, som tog hand om o registrerade sjukintyg...
Tycker också läkaren är lite grinig. Men jag har väl varit för vek också när jag förklarat mina problem. Hoppas det löser sig med ny läkare.
Post Reply