Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Borde städa upp i röran men i stället ligger jag på soffan en stund.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Tror att två av mina grannar är i flyttningstagen.
Varför hällde hon en kopp varm choklad över sig??? 

Tokerier?
Brände hon sig?
Får man verkligen påstå på facebook att en känd kardiolog blev mördad, av en mördare i rånarluva man fick se skotten. Men det står inget om detta, tror han hette Wallentin. Och under artikeln så var det en skrattande emoji med. Sådant här skojar man inte om.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Denna ändlösa skräcken för den vita målarduken...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag har tänkt på det här med hat mot transpersoner, som verkar vara på frammarch just nu, och vad det egentligen grundar sig i. Jag tror det är personer som är väldigt osäkra på sig själva som hatar transpersoner.
De är i djupet av sig själva rädda för att de till exempel skulle känna sig attraherade. Och själva bli bögar. Det är nog det värsta som kan hända för dessa hatiska personer.
Sen finns det dem som bara hakar på andras hat. De hatar inte på riktigt utan det är en roll de tar på sig.
Det finns ett buddhistiskt ordspråk som säger: There's no way to live happily with the fire of rage. Hatet drabbar en själv mer än det drabbar andra.
De är i djupet av sig själva rädda för att de till exempel skulle känna sig attraherade. Och själva bli bögar. Det är nog det värsta som kan hända för dessa hatiska personer.
Sen finns det dem som bara hakar på andras hat. De hatar inte på riktigt utan det är en roll de tar på sig.
Det finns ett buddhistiskt ordspråk som säger: There's no way to live happily with the fire of rage. Hatet drabbar en själv mer än det drabbar andra.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag har inget emot transpersoner, känner flera stycken. Men en del är lite märkliga, hade en på besök o då började han/hon plötsligt att klä av sig inpå bara underkläderna, för att jag hade det för varmt hemma. Jag hade faktiskt kunnat öppnat balkongdörren istället...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Här i stan har vi haft en transa. Jag minns innan hon/han var transa. Har inte sett personen de senaste åren. Hen vigdes i kyrkan med en kvinna.