Borrhammaren...

Moderator: Moderator 1
Gick det fästa kassaskåpet?Richard wrote: ↑Yesterday, 22:34 Jag skulle bulta fast mitt förra kassaskåp i väggen, så jag körde som bara f-n med min borrhammare i betongväggen. Efter ett par minuter hade jag bara kommit 3-4 cm, så troligen satt det nått armeringsjärn i vägen, för det gick inte mer. Men jag hörde att nån granne bankade i väggen efter jag slutat borra, så det lätt nog en hel del in till dom. Men ibland borrar andra, då kan de väl stå ut i några minuter mitt på dagen i.a.f. med mitt borrande!?
Borrhammaren...
![]()
Fick ett litet fäste med en av sprängskruvarna i hålet, men jag tror det kan gå att dra ut det ändå om man tar i rejält. De ska in minst ca 8 cm.Zoidar wrote: ↑Yesterday, 22:36Gick det fästa kassaskåpet?Richard wrote: ↑Yesterday, 22:34 Jag skulle bulta fast mitt förra kassaskåp i väggen, så jag körde som bara f-n med min borrhammare i betongväggen. Efter ett par minuter hade jag bara kommit 3-4 cm, så troligen satt det nått armeringsjärn i vägen, för det gick inte mer. Men jag hörde att nån granne bankade i väggen efter jag slutat borra, så det lätt nog en hel del in till dom. Men ibland borrar andra, då kan de väl stå ut i några minuter mitt på dagen i.a.f. med mitt borrande!?
Borrhammaren...