Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Fått inget i arv efter mina farföräldrar. Aldrig haft mycket pengar. Knappt jobbat i mitt liv förutom sommarjobb och extraknäck, som varit lågt betalt. Mest pluggat. Pensionspoängen ser ut därefter. Kommer aldrig ha mycket pengar i mitt liv. Det här kom som ett väldigt välkommet tillskott - har kunnat uppgradera mitt hem. Köpa lite sådana grejer som jag inte har råd med annars. Bara en sån sak som en trunk när jag ska resa till Västerbotten. Ha RÅD att resa till Västerbotten. Säkerhetssele till Loppan. Det är välbehövliga investeringar.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: Yesterday, 15:40 Fått inget i arv efter mina farföräldrar. Aldrig haft mycket pengar. Knappt jobbat i mitt liv förutom sommarjobb och extraknäck, som varit lågt betalt. Mest pluggat. Pensionspoängen ser ut därefter. Kommer aldrig ha mycket pengar i mitt liv. Det här kom som ett väldigt välkommet tillskott - har kunnat uppgradera mitt hem. Köpa lite sådana grejer som jag inte har råd med annars. Bara en sån sak som en trunk när jag ska resa till Västerbotten. Ha RÅD att resa till Västerbotten. Säkerhetssele till Loppan. Det är välbehövliga investeringar.
Vad skönt! :smile:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Japp :) .
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Själv hoppas jag innerligt att jag kommer in på konstskolan igen och klarar det och att det ska leda till någon form av framtid med inkomst. kanske studera vidare på konsthögskola eller faktiskt sälja lite konst? :think:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min syster sålde en tavla hon gjort för 5000kr.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Coolt! :-D
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Japp :-) . Jag ångrar verkligen inte att jag gick på Kyrkeruds folkhögskola ett år. Hade jag vart klok hade jag fortsatt med konst. Jag hade fått komma in på högre mellankonstskolor, genom min favoritlärares kontakter. Han tyckte att jag var lovande. Det är väl något jag ångrar att jag inte gick vidare på det spåret. Vingklippta individer har ofta en självklarare plats inom konstsfären. Än inom annat liv. You go girl!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tänker på de som lämnar sin hund utanför affärer och caféer när de själva går in. Det är att lämna det mest värdefulla man har ensam ute på gatan. Skulle de lämna en kasse med 100000 i utanför affären?! Antagligen inte.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

amandara wrote: Yesterday, 15:46 Japp :-) . Jag ångrar verkligen inte att jag gick på Kyrkeruds folkhögskola ett år. Hade jag vart klok hade jag fortsatt med konst. Jag hade fått komma in på högre mellankonstskolor, genom min favoritlärares kontakter. Han tyckte att jag var lovande. Det är väl något jag ångrar att jag inte gick vidare på det spåret. Vingklippta individer har ofta en självklarare plats inom konstsfären. Än inom annat liv. You go girl!
Tack! :-D
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

50 kr är det högsta jag fått för en tavla. Kom in på konstskolan i Tidaholm men vågade inte börja.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Synd att du inte började Geta! Det är ett verkligt lyft!!! Jag har sålt ett antal tavlor för 1200kr, och neråt. Kanske 30 tavlor jag sålt för minst 600kr. Man får vara lite tuff….. Utbud och efterfrågan.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Har haft så mycket grejer framme att det nu ser lite tomt ut i rummet efter städningen... :lol:
Post Reply