Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Vill städa men orkar fan inte...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag har en jäkla energi - det går att bli friskare!
Var håller Geta hus?
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Hon skulle till psykiatrin igår tror jag, men hon har inte visat sig efter det.

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Konflikten jag nyss läst om har eskalerat, mellan Indien och Pakistan.
Funderar om det kan påverka alla andra konflikter och bli ett stort krig.
Tråkigt.
Funderar om det kan påverka alla andra konflikter och bli ett stort krig.
Tråkigt.
Det är oroligt lite här och där konfliktmössigt och krigsmässigt. Det skulle kunna bli stora krig runtom i världen. Särskilt med kärnvapen. Europa och USA är indragna i krig. Gaza. Och säkert fler oroshärdar runtom i Afrika och Mellanöstern. Ryssland är och har varit och krigat lite överallt i sitt närområde. Taiwan och Kina. Det händer saker i världspolitiken, världsordningen skakas om.
En blir rädd även om det inte hjälper bli rädd.
Som jag skrev, en blir rädd även om det inte hjälper.amandara wrote: ↑07 May 2025, 12:08 Det är oroligt lite här och där konfliktmössigt och krigsmässigt. Det skulle kunna bli stora krig runtom i världen. Särskilt med kärnvapen. Europa och USA är indragna i krig. Gaza. Och säkert fler oroshärdar runtom i Afrika och Mellanöstern. Ryssland är och har varit och krigat lite överallt i sitt närområde. Taiwan och Kina. Det händer saker i världspolitiken, världsordningen skakas om.
Hoppas allt lugnar sig igen, att dom som har mycket får nog.
Jag är inte heller det man kallar rädd. Det finns ingenting som jag kan göra för världsläget - så jag lever på. Jag följer världsutvecklingen. Reflekterar. Men mot krig och konflikter kan vi små människor inget göra. Jag preppar så att jag kan klara en kris på kort sikt.Aia wrote: ↑07 May 2025, 12:12Som jag skrev, en blir rädd även om det inte hjälper.amandara wrote: ↑07 May 2025, 12:08 Det är oroligt lite här och där konfliktmössigt och krigsmässigt. Det skulle kunna bli stora krig runtom i världen. Särskilt med kärnvapen. Europa och USA är indragna i krig. Gaza. Och säkert fler oroshärdar runtom i Afrika och Mellanöstern. Ryssland är och har varit och krigat lite överallt i sitt närområde. Taiwan och Kina. Det händer saker i världspolitiken, världsordningen skakas om.
Hoppas allt lugnar sig igen, att dom som har mycket får nog.
Kärnvapenmakterna Indien o Pakistan började också kriga i natt...amandara wrote: ↑07 May 2025, 12:08 Det är oroligt lite här och där konfliktmössigt och krigsmässigt. Det skulle kunna bli stora krig runtom i världen. Särskilt med kärnvapen. Europa och USA är indragna i krig. Gaza. Och säkert fler oroshärdar runtom i Afrika och Mellanöstern. Ryssland är och har varit och krigat lite överallt i sitt närområde. Taiwan och Kina. Det händer saker i världspolitiken, världsordningen skakas om.
https://edition.cnn.com/world/live-news ... s-intl-hnk
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/