Min lunch idag
Moderator: Moderator 1
Re: Min lunch idag
Köttbullar lingon pressgurka potatismos och gräddsås på restaurang
Nissegossens meny idag:
För hyresgäster Veckans kvällsmatsalternativ: stekta korvar med bröd och gurkmajonnäs
Dagens husman: Stekt falukorv serveras med stuvad vitkål, senap och kokt potatis
Dagens: Vegetarisk gryta med blomkål, vita bönor och asiatiska kryddor samt jasminris
Dessert: Blåbärssoppa toppad med små maränger
Kvällsmål: Varma pannkakor serveras med hemkokt sylt
För hyresgäster Veckans kvällsmatsalternativ: stekta korvar med bröd och gurkmajonnäs
Dagens husman: Stekt falukorv serveras med stuvad vitkål, senap och kokt potatis
Dagens: Vegetarisk gryta med blomkål, vita bönor och asiatiska kryddor samt jasminris
Jag vill också flytta ditGeta wrote: ↑12 May 2025, 09:25 Nissegossens meny idag:

Det verkar vara ett toppenställe!
Rostbiff o potatissallad
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Koppnudlar, matleveransen har inte kommit än.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Spaghetti med färssås.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Nissegossens men idag:
För hyresgäster
Dagens husman: Kokt rimmad fisk serveras med "vit sås", sockerstekt rosenkål och kokt potatis
Dagens: Gryta på kycklinglever, sidfläsk, champinjoner och rödvin samt potatismos
Dessert: Chokladpudding med krispigt rån
Kvällsmål: Smörstekta köttbullar med kokta makaroner, ketchup och våningens grönsaker
För hyresgäster
Dagens husman: Kokt rimmad fisk serveras med "vit sås", sockerstekt rosenkål och kokt potatis
Dagens: Gryta på kycklinglever, sidfläsk, champinjoner och rödvin samt potatismos
Dessert: Chokladpudding med krispigt rån
Kvällsmål: Smörstekta köttbullar med kokta makaroner, ketchup och våningens grönsaker
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️