Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Klankedinken »

mrsearlgray wrote: 29 Oct 2021, 11:11
Klankedinken wrote: 29 Oct 2021, 09:37
mrsearlgray wrote: 29 Oct 2021, 09:34

jo lite samma här, fattar inte hur det kom sig att jag började egentligen men helt plötsligt så drack jag det varje dag 😅
Det jag vet är att det blir mer och mindre i olika perioder. Har även försökt lösa det här med mat och hur man ska gå ner i vikt men där har det visat sig ha en annan lösning.
jo samma här, i perioder dricker jag monster och energidricka varje dag och i perioder dricker jag det inte alls, vet inte riktigt vad som triggar det heller 🤔
Jag har släppt det där om att försöka lista ut.. Ibland tycker jag det är roligt att räkna ut hur mycket pengar jag lägger på läsk och då gör jag det och ibland är jag orolig för blodsockret och då är jag det.. Jag tycker det är ett misstag att försöka kontrollera sig själv!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

amandara wrote: 29 Oct 2021, 10:32
Krokus wrote: 29 Oct 2021, 09:35 Är på väg hem från röntgen.
Vet du hur det gick?
Nä! Röntgensjuksköterskan säger bara "din läkare hör av sig om svaret, som kommer om en till två veckor!", med andra ord har jag ingen aning om hur röntgenbilderna blev idag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken wrote: 29 Oct 2021, 10:35 Hon har skrivit i en annan tråd att det gör mer ont.. Kanske är det oro och så som gör det?
Stesolid verkar inte hjälpa mot denna smärta. Har testat. 🤔
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 29 Oct 2021, 12:11
Klankedinken wrote: 29 Oct 2021, 10:35 Hon har skrivit i en annan tråd att det gör mer ont.. Kanske är det oro och så som gör det?
Stesolid verkar inte hjälpa mot denna smärta. Har testat. 🤔
Hmm, då är det inte så.. Jag tänkte nyss att du kanske blev mer varsebliven om hur ont det gjorde när saken blev mer verklig!
Svårt annars, du har väl inte sagt att du haft problem med smärtan innan, utan den kom nu i samband med röntgen?

Du kanske hävdar dig... Mod?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nä, jag har haft smärta i 3,5 år till och från. Diskbråck i ländryggen (L5) som irriterar ischiasnerven. Ibland ont i ryggen och ibland i benet.

Sedan jag ramlade av hästen för några veckor sedan har smärtan blivit värre.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 29 Oct 2021, 12:18 Nä, jag har haft smärta i 3,5 år till och från. Diskbråck i ländryggen (L5) som irriterar ischiasnerven. Ibland ont i ryggen och ibland i benet.

Sedan jag ramlade av hästen för några veckor sedan har smärtan blivit värre.
Jag är ganska likgiltig.. ska jag va ärlig tycker jag man är klumpig men det är väldigt osympatiskt..
Mamma har haft fibromyalgi väldigt länge och i henne gör det ont bara man tar i henne..
Man blir lite knäpp kring beröring när det är så, man får inte ens krama henne..
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vem är klumpig?

Fibromyalgi verkar vara rätt jobbigt faktiskt. :?
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 29 Oct 2021, 12:22 Vem är klumpig?

Fibromyalgi verkar vara rätt jobbigt faktiskt. :?
Jah.. Nu var det ju inte hon det var synd om...

Dom som skadar sig hela tiden är klumpiga.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag har ridit i cirka 20 år och har inte skadat mig särskilt ofta. För det mesta går det bra. Men visst kan det vara en farlig idrott/sport. Hockey klassas väl också som en lite mer skadefylld sport, och för att inte tala om MMA. :shock:

De gånger som jag har skadat mig har jag varit ur balans redan innan. När jag bröt handen hade jag ätit en halvdan middag innan och var rätt less på livet överlag, sedan en tid tillbaka. Ser därför oftast inte mig själv som klumpig. 8-)
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 29 Oct 2021, 12:34 Jag har ridit i cirka 20 år och har inte skadat mig särskilt ofta. För det mesta går det bra. Men visst kan det vara en farlig idrott/sport. Hockey klassas väl också som en lite mer skadefylld sport, och för att inte tala om MMA. :shock:

De gånger som jag har skadat mig har jag varit ur balans redan innan. När jag bröt handen hade jag ätit en halvdan middag innan och var rätt less på livet överlag, sedan en tid tillbaka. Ser därför oftast inte mig själv som klumpig. 8-)
Emotionellt klumpig? Det är lätt att förstöra för sig själv om man är upprörd!
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag krypterar hela mitt datorsystem. Men det påverkar inte Viska, det ligger på ett webbhotell. O nu har jag alla lösenord.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Krokus wrote: 29 Oct 2021, 12:34 Jag har ridit i cirka 20 år och har inte skadat mig särskilt ofta. För det mesta går det bra. Men visst kan det vara en farlig idrott/sport. Hockey klassas väl också som en lite mer skadefylld sport, och för att inte tala om MMA. :shock:

Det är som att hjärnan är ofokuserad när man mår mindre bra, jag upplever oxå det. Hjärnan har fullt upp med det man mår dåligt av, fysiskt och eller psykiskt. När hjärnan är överbelastad slås andra sinnen ut.
Post Reply