Öl går jävligt bra ihop med cigg.
Alkohol
Moderator: Moderator 1
Re: Alkohol
Struntar i alkohol denna helg. För jobbigt att gå till Bolaget. Det får bli om jag ändå har ärenden förbi.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nu tar jag dagens första bärs. Skål på er! 

Kanske köper jag cider imorgon. Eller öl. Eller både och. Förra helgen blev alkoholfri.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Tror att jag öppnar en cava rosé
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
https://omni.se/forskning-aven-lite-alk ... r/a/Vzv361
Forskning: Även lite alkohol kan leda till cancer
Nio av tio svenskar vet inte om att små mängder alkohol ökar risken för cancer. Det visar en ny opinionsundersökning från Verian som TV4 rapporterar om.
Samtidigt uppger fyra av tio att de skulle dricka mindre om de visste om sambandet. Ellen Brynskog, representant för Regionala cancercentrum, säger att en seglivad myt är att små mängder alkohol är ofarliga. Men ett standardglas vin om dagen ökar risken.
– Forskningen är tydlig – det finns ingen säker gräns; även låga nivåer kan öka risken för cancer, säger hon till TV4.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Totalt nykter lever kortare, än med något alkohol, visar statisken, men med alkohol är gränsen snäv, man brhöver väldigt lite alkohol så att trappa upp, låer sig inte göra om man vill leva läva längst
Blir ingen alkohol idag, attt ta mig till bankomat system apotek, gör jag bara intte med kommunala tjänster som spårvagn och buss det kräver för mycket, god man tror jag fatttat att han måste köra mig till banken i sin bil och sedan köra mig så jag kan handla, då faller bitarna på plats, men han har inte hört av sig om när vi kan köra det.ö Om tjejen kommer hit skall jag be henne tta med en flaska vin, har 90 kr i plånbojeken, det får hon, sedan måste jag till bankomat, en lång sträcka för mig att komma dit, i så fall bättre jag handlar själv, men det är så jäkla lång väg att det skriker nej inom mig
Blir ingen alkohol idag, attt ta mig till bankomat system apotek, gör jag bara intte med kommunala tjänster som spårvagn och buss det kräver för mycket, god man tror jag fatttat att han måste köra mig till banken i sin bil och sedan köra mig så jag kan handla, då faller bitarna på plats, men han har inte hört av sig om när vi kan köra det.ö Om tjejen kommer hit skall jag be henne tta med en flaska vin, har 90 kr i plånbojeken, det får hon, sedan måste jag till bankomat, en lång sträcka för mig att komma dit, i så fall bättre jag handlar själv, men det är så jäkla lång väg att det skriker nej inom mig
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com