Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad gör du just nu?

Post by memphis »

Just nu ska jag koppla av en stund. Har varit igång ett tag. Promenerat, skött hönsen, duschat, packat...
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

jag tror det blir obalans bara.. Det är som att uppmärksamheten dras till olika saker som inte har att göra med "ridningen"! Då är det risk att du gör ett misstag och trillar. En del klarar att fokusera trots chaos inombords men för mig och säkert för de flesta här så är det viktigt att man känner sig i balans (lugn) inombords för att kunna fokusera!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Den kvällen när jag bröt handen var jag lite ofokuserad, men satt kvar på hästryggen. Det hade hänt mycket i livet på kort tid, mycket stress. Dessutom hade jag gjort ett självmordsförsök nyligen.

Däremot när jag ramlade av nu i september var bara ren otur, hästen tvärnitade framför ett hinder. Ungefär samma sak när jag ramlade av sen i oktober. Jag har en bra sits, det är flera som kommenterar på det. Men visst kan sitsen alltid bli ännu bättre.

Nu såhär i efterhand känns det ändå bra att jag bröt handen. Jag behövde en paus. Dessutom var det så jävla skönt när gipset klipptes upp en månad senare! 😃
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tittar på min hund som jagar flugor i fönstret. Hon står på bakbenen och tar dem med munnen. Lite äckligt att äta flugor.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Funderar på varför man inte får respons alltid.. Det är väldigt obehagligt när man pratar med någon och dom inte svarar eller ger ett blankt uttryck.. Det har att göra med att känna sig ovälkommen, har man schizofreni så har man "blunt affect" vilket gör att man inte reagera emotionellt, det kan ha att göra med saker på denna sida... Ibland svarar ni och ibland inte! Obehagligt.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

har redigerat klart och tänkte laga middag nu
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Klankedinken,

Du översköljer Viska med inlägg. Det blir svårt att svara på alla.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Plus att ibland har man helt enkelt inget att säga.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 29 Oct 2021, 15:58 Klankedinken,

Du översköljer Viska med inlägg. Det blir svårt att svara på alla.
Okej, har också lugnat ner mig, fick ett känslosvall, det har nog inget med denna sida att göra, men det triggade. Ursäkta!
Jag kan hålla isär trådar men jag märker om jag blir ignorerad i tråden.

Min styvfar ringde och var ledsen över att hans mamma gått bort idag och jag erbjöd mitt stöd och han sa att det äcklade honom.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

kollar på en dokumentär om när dom hittade Richard den tredjes grav och skelett i England
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sitter I soffan hemma hos min lillebror. Han har åkt till flygplatsen. Jag är ensam här.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Du är i trygghet - gott ju.
Post Reply