Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Klankedinken wrote: 30 Oct 2021, 04:16 Juhreskog gjorde ett program om hamburgare i USA! Det kulminerade i att dom va med i en tävling med deras hamburgare.. Han kom inte så långt i tävlingen trots att han driver framgångsrik hamburgekedja i sverige!
Jag tror faktiskt jag såg ett program med honom i när han var i USA. Tror han hade en kvinna med sig också, men kan minnas fel. Just nu är jag inte så hungrig, har druckit fil, ätit flingor (svenska havreringar, Febraco) och mikrat mig tio köttbullar. Hade det varit som förr om åren hade jag klippt en pizza eller en kebabtallrik.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Det var en kvinna!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag skulle tro att jag skulle få ned en pizza nu. Men pizzerian stänger om tio minuter, det var ju tur, det. Fram tills inte alls så länge sedan handlade jag där flera gånger i veckan. Oftast pizza, ibland kebabrulle, kebabtallrik eller hamburgertallrik.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Tänkt minska på utemat. Tycker det lätt drar iväg i stora summor.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jo, det blir snabbt rätt mycket pengar. Imorgon vete tusan om det inte blir thaimat, det var länge sedan. Köper en rätt plus en portion vårrullar. Fast det rinner väl ut i sanden som allt annat jag planerar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hot Hot: Köttfärssås, tomater, paprika, cayennepeppar. Mexicana: Oxfile, champinjoner, paprika, jalapeno, cayennepeppar. Ciao Ciao: Oxfile, lök, champinjoner, färsk vitlök. Zeus: Valfritt kebabkött, sallad, tomat, gurka, lök, fefferoni, pommes frites, sås. Från Pizzeria Napoli, pizzerian närmast mig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

När du köper pizza, förekommer det att bagaren slajsar upp pizzan åt dig? I triangelformade bitar? Sådant har jag bara sett på TV. Ett smidigt sätt att äta en pizza fort. Jag själv brukar äta kanterna först, snurrar pizzan lite efter varje kantbit jag ätit upp.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 11 Nov 2021, 00:40 När du köper pizza, förekommer det att bagaren slajsar upp pizzan åt dig? I triangelformade bitar? Sådant har jag bara sett på TV. Ett smidigt sätt att äta en pizza fort. Jag själv brukar äta kanterna först, snurrar pizzan lite efter varje kantbit jag ätit upp.
Jag får ibland slicead pizza.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Conny o jag har kommit överens om att äta ute mat max en gång i veckan. Annars gör vi pizza, hamburgare och kebab hemma
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag slajsar mina pizzor själv.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är pizzasugen. Har bara ätit köttbullar idag. Hamburgare skulle slinka ned de också. Eller varför inte en kebabrulle? Får se om det blir någon snabbmat imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Som vanligt sitter jag jättehungrig om natten. Surfar runt på olika matställen. Kanske köper jag mig en pizza imorgon. Inte bra för diabetesen, men det skiner jag i.
Post Reply