Allmänt om medicin
Moderator: Moderator 1
Re: Allmänt om medicin
Ja det är stökigt att hålla koll på alla generikanamn.
Vad gör en doshöjning Lergigan för nytta? Jag upplever ingen effekt av den medicinen.
Lergigan är en antihistamin, som tex atarax, och används oxå vid allergi. Den är ångestdämpande eller iallafall kan man bli trött och mosig. Den biter dock inte på mig längre, men ändå tar jag den. Lite gör den nog, i min nattmedicinbrygd. Utan sömnmediciner somnar jag inte. Mediciner som knockade mig för 20 år sen har jag mycket större motståndskraft nu.
Ok, tyckte väl att jag kände igen namnet! Man får vara tacksam om Atarax eller Lergigan funkar vid ångest.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ja, jag har den mot ångest. Jag frågade inte ens efter mer Stesolid, det är ingen idé. Fast kanske om jag ringer min kp en gång om dagen och klagar på ångest får jag en liten höjning. Vad tror ni?
Kanske theralen är bättre, funkar bra för Memphis som tillägg på kvällen, men det kanske är ungefär detsamma.
Har inte theralen avregistrerats i Sverige?? Dvs finns inte på apoteken längre??
Nej det tror jag inte, tablettformen vet jag inte, droppar ger man nog fortfarande i alla fall memphis får ju och jag fick nån gång 2017 när jag var inlagd.
Jo, varumärket Theralen är avregistrerat, men det finns Alimemazin Evolan o Orifarm fortfarande.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag hämtade ut en rulle medicin idag. Fick bara tre tabletter av de de två sorter jag fick höjd dos på, så nu får jag gå loss på rullen jag hämtade. Jag antar att jag närmar mig 400 mg Clozapine. Har haft 700 mg, men då hade jag ingen Zypadhera. Jag tror jag är övermedicinerad.
-
- Guldmedlem
Vad gör du med ditt liv Fantasio? Ibland blir man oroad och ibland undrar man vad du håller på mig... Ryggen i mig säger emot :(Fantasio wrote: ↑04 Nov 2021, 23:45 Jag hämtade ut en rulle medicin idag. Fick bara tre tabletter av de de två sorter jag fick höjd dos på, så nu får jag gå loss på rullen jag hämtade. Jag antar att jag närmar mig 400 mg Clozapine. Har haft 700 mg, men då hade jag ingen Zypadhera. Jag tror jag är övermedicinerad.