Full fart mot döden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Full fart mot döden

Post by Fantasio »

Då var det redan november (årets tråkigaste månad) och jag inte fått något gjort. Tiden dundrar på i hundra knyck och jag har svårt att hänga med i svängarna. Snart är julen här och strax efter den är det januari och nytt år. Då blir jag 54 år.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Nov 2021, 00:20 Då var det redan november (årets tråkigaste månad) och jag inte fått något gjort. Tiden dundrar på i hundra knyck och jag har svårt att hänga med i svängarna. Snart är julen här och strax efter den är det januari och nytt år. Då blir jag 54 år.
Men efter november är det 11 månader igen till den tråkigaste dagen på året. Lite som ett segt träningspass, tänk på belöningen när det är slut. :)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst, Zoidar! Jag ser faktiskt fram emot julen även fast jag kanske får fira den ensam. Fast jag kan kanske hälsa på hos min gamla arbetskamrat, han har bara en bror kvar i livet som aldrig hör av sig. Jag skulle ju kunna köpa mig en hela Absolut vodka och läsk och ta med mig. Om mamma lever då (tveksamt) och pappa bor hemma blir det väl en snabbvisit hos dem.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag tycker Januari är tråkigast. Vintern är då i fullt slag med kyla och långt till våren.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har inte bråttom
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Gruvar mig för den långa vinter som råder här uppe ä, känns som det aldrig ska bli vår igen. Våren är också mycket kort här. Det blir sommar nästan med en gång.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det är gasen i botten mot döden här. Vrooom! Där gick 2022 förbi. Vroom! Där fladdrade 2023 förbi. Och vroom, nu känns det som 2024 är på väg att ta slut. Jag sitter mest och glor och ser livet gå till spillo, år efter år. Det är alltid samma visa. Och nu går vi snart mot mörkare tider, det vänder i juni. Min farmor sa att hon önskade att få dö på sluttampen av hennes liv och jag känner likadant. Pengar och medicin har jag så jag klarar mig, men ärligt talat så skulle jag vilja ha något att leva för. En hobby är första steget, antar jag.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Kan du inte fixa upp hojen? Då bli det vroom!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, en motorcykel skulle jag vilja ha igen. Men jag borde ha en slant sparad också.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag tyckte du nämnt att du hade en motorcykel som bara stod och dammade. :)
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Att ha en hobby ger mer än pengar på banken, så tänker jag iaf
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag har inga passioner i livet, har inget jag ser fram emot.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply