There is a reason for everything...
Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
Re: Bensodiazepiner
Min period med lite benso fortsätter. Brukar ta en på morgonen, men de andra lägger jag i en burk för eventuellt framtida behov. Det känns skönt att inte behöva droga ned sig varje dag.
Idag har jag tagit de tre Stesolid jag har i apodosrullen, men ej den fjärde extratabletten. Funderar på att ringa min kontaktperson och be om mer, bara en kortare period. Jag måste hållas neddrogad för att orka med mammas bortgång och få in pappa på äldreboende.
Det blev ett samtal till min kp där jag bad om mer Stesolid. Hon skulle höra med läkaren och ringde sedan upp mig. Det gick igenom! Jag fick höjd dos och står nu på 25 milligram. Det var bra.
Oj! Än är inte undrens tid förbi.
Det var bara fyra tabletter kvar på mottagningen. Jag som skulle ha hämtat ut tolv stycken. Men jag har hemma så jag klarar mig.
-
- Guldmedlem
Det är som dom lurar en.
Ärligt talat har jag inte tagit maxdos på ett tag. Men bra att ha hemma vid behov.
Hur lång tid kan det ta innan min tolerans mot Stesolid har försvunnit? Om jag gör ett helt stopp med dem från imorgon.
-
- Guldmedlem
Vet inte hur det funkar men du ska inte sluta tvärt.
Du kommer aldrig att sluta med benzo Fantasio. Du tar ju Stesolid varje dag även om mängden skiftar. Att du har 25 mg Stesolid att ta som du behagar är skandal. Det finns faktiskt de som plågas med outhärdlig ångest som inte får ett skit utom möjligen Lergigan som knappast hjälper mot intensiv ångest.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag har turen att ha en förstående läkare. Jag behöver varje tablett jag kan komma över.