Klocktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Miika
Guldmedlem

Re: Klocktråden

Post by Miika »

Är det inte bättre och billigare att ta en drulleförsäkring?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag vet inte hur det funkar med försäkringar. Vet bara att jag hade tur som hade en när min förra klocka fick rost i sig. Tror det är bäst med ett mot klockor nischat försäkringsbolag. Gud vad snygg min klocka är. Sitter och tittar på den titt som tätt.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Min Emperior Armani må inte vara så dyr, knappt 4.000 kr, men den är tuff och jag gillar tuffa klockor. Just nu hittar jag inte min snygga Pulsar men den brukar jag också ha i perioder. Den är mycket ovanlig, åtta-kantig och med både analog och digital klocka i ett fönster i den lägre delen. I den digitala finns massor av funktioner som man styr via knappar på sidan. Köpte den 1983 för 700 kr vilket var mycket pengar på den tiden.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det var inte illa, Cosmos! En klocka som hållt i 38 år. Vintage!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag funderar på att köpa en Rolexklocka. De är fasligt dyra, men behåller sitt värde. Äkta guld i en del klockor. Vill ha!
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är nybliven medlem på Klocksnack.se och har gjort kanske tio inlägg. Skrev i en tråd om armband till klockor och fick frågan vad det hade i den femton månader gamla tråden att göra, Jag blev anklagad för att jaga inlägg, 50 stycken för att vara exakt. Då får man posta i alla forumdelar. Men så är inte fallet. Jag tycker att tonen är lite väl hård ibland, detta på Flashback också.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Usch. Flashback är inget för mig, det jag hör om det här på viska.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det var fasligt vad snorkiga de är på Klocksnack. Det forumet känns som jag kommer att släppa, finner inte inläggen så intressanta.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

jag är så nöjd över min nya klocka. Brukar sitta och titta på den. Är svag för guldfärg även fast det inte är äkta guld. Tycker att den mörkblå boetten är så fin också. Vill ha en Rolex, en Oyster perpetual 41 med röd boett för 63 600 kronor, men väntar med att köpa en så dyr klocka.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Vad fan ska man med sånt till? Jag är ute efter funktion. Jag är ingen lyxperson kan man säga. Jag förstår inte vad man ska med en klocka för 60 papp till. Då köper jag hellre en bil, eller en cykel.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

För 60 000 kan du köpa flera cyklar på Biltema. :P
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

På Biltema har barn skruvat ihop cyklarna.
Post Reply