Rökning
Moderator: Moderator 1
Re: Rökning
Det har blivit fem cigaretter idag och det är ganska bra.
Säg att det blev fem cigaretter på mötesplatsen. Sedan två hemma, det blir sju. Inte så bra, men ingen katastrof. Jag kommer i alla fall inte att komma upp i ett helt paket rökt idag (heller).
Farsan köpte små pack cigg på 10st så han inte skulle röka över 10 om dagen. Ibland fick han åka en gång till för handla cigg.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
De små paketen säljs inte längre. Syns det, för ibland vill man bara ha några cigaretter till en fest eller så.
När jag växte upp såldes även cigg styckevis i kiosken. Det var bra service!
När jag växte upp såldes även cigg styckevis i kiosken. Det var bra service!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det har jag hört talas om, memphis. Har inga egna minnen av det dock. Tiopacken kommer jag mycket väl ihåg.
Minns sedan liten farsans Gula Blend. Sen blev det Röd Prince.
Jag rökte gula blend till att börja med. En kärring- cigarett! Men sen när jag började jobba på hemköp när jag var 16 år ville jag röka samma märke som den coolaste tjejen där rökte. Så då blev det vita hårda Prince. Det rökte jag fram till jag var 19, då träffade jag en kille som rullade sina egna cigg. Då blev det John silver Light rulltobak även för mig. Original filter och original papper. Det rökte jag tills jag slutade röka.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag röker kärringcig. Blend turkos vit
Vill sluta med nikotintabletter, men de är min "tröstnalle". Slutar jag misstänker jag att det blir sötsaker istället. Dilemma! Jag har försökt minska, men det har inte fungerat. Det var dumt att jag började. Får göra ett nytt försök att minska.
Lite kan man unna sig Zoidar. Problemet med nikotintabletter är väl att de är så dyra. Du skulle tjäna pengar på att gå över till snus!
Det som stör mig att jag tar för många. Funkar det inte med halstabletter istället?
Last edited by Zoidar on 08 Nov 2021, 21:47, edited 2 times in total.
Testa! :)