Jag fattar inte du är ute och traskar om nätterna
Hur dags lägger du dig?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur dags lägger du dig?
Kan sova lite på dagen i soffan men vaknar igen efter någon timme. Somnar ofta framför TV:n med Sture i knät. Ibland sitter jag och sover i soffan hela natten. När jag vaknar har jag ont i nacken och i knät. Bättre att sova i sängen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
19.30 numera.
Jag är inte rädd när jag promenerar på nätterna. Brukar känna mig lugn vid den tiden av någon anledning.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag har börjat försöka lägga mig i skaplig tid, inte sitta uppe tills fram på morgonkvisten. Men det går sådär. Dessutom kan jag som idag sova till fyra på eftermiddagen.
Jag måste komma isäng snart. Vill inte sova bort hela morgondagen vilket jag gjort flera dagar i rad. Problemet är att jag inte är det minsta trött. Hoppas medicinerna knockar mig.
1, 2, 3 I guess.
I natt blev det ingen sömn. Men väl på morgonen, dagen och kvällen. Jag tror det är sorgen som manifesterar sig som fysisk trötthet.
Varför ska det vara så svårt att gå och lägga sig i skaplig tid? Det tar emot, då det blir en hel del grubbel i sängen på nätterna.
Vill ge dig ett tips du kan testa. Bed: "Herre förbarma dig! Kristus förbarma dig!" i tankarna om och om igen. Om du inte somnar är det något bra du gör att du ber, men i många fall somnar man rätt snabbt på detta sätt.
Ja, det ska jag testa! Tack för tipset.