Mina föräldrar lyssnade Edith Piaf, Dora med grekisk efternamn, mikis Theodorakis, Nana Moskouri, Liesbeth List, Gerard van Maasakkers mm. Förstår egentligen inte varför det blev så många Greker. Själv lyssnade jag mycket klassisk musik. Senare beatles, Led Zeppelin, Queen. Ännu senare blev det livekoncert av Lennu Kravits, Björk och Tori Amos.
Jag fick inte lyssna på musik för en demon, det höll i sig i över tio år. Därför köper jag mycket skivor i dagsläget. Jag tar igen det jag förlorat kan man säga.
Mamma lyssnade alltid på Vinyl 107 så det blev mycket 60-talsmusik. Annars gillade hon Ulf Lundell som ofta spelades i bilen på väg till landet. Pappas favoriter är Beatles så det blev också mina. Sen fick jag en alldeles egen LP-skiva av Stephanie de Monaco så den gillade jag att spela.
Jag har köpt mig en skiva jag vuxit upp med, men faktiskt inte ägt på CD förrän idag. Det är skivan "Beatles for sale" där de gör en del covers. Den var inte riktigt lika bra som jag mindes den, men den kanske växer.
Beatles, Rolling Stones, Monkees, eller varför inte svenska popband som Tages, Shanes, Hep Stars? Lite senare CCR, Black Sabbath, Led Zeppelin, Deep Purple, Sweet, Pugh, Ulf Lundell, Eva Dahlgren, SAGA, Springsteen, m fl.