Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nobel
Skandiummedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Nobel »

Kollar upp vad min privata försäkring täcker vid schizofreni och sjukskrivning. Det verkar kunna bli klirr i kassan
'cause the freak inside controls my mind
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

Nobel wrote: 16 Nov 2021, 13:44 Kollar upp vad min privata försäkring täcker vid schizofreni och sjukskrivning. Det verkar kunna bli klirr i kassan
Lycka till Nobel. :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

KP gick för ett tag sedan, har nu att vinkla persiennerna då det är för mörkt och dystert ute i dagsljuset, ser bättre med belysning. Skitväder även om det är uppehåll. Väntar på att snö och soligt väder lyser upp ute. Nu mörkt vilket slår sig på sinnet.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nobel wrote: 16 Nov 2021, 13:44 Kollar upp vad min privata försäkring täcker vid schizofreni och sjukskrivning. Det verkar kunna bli klirr i kassan
Vilken typ av försäkring är det?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Krokus wrote: 16 Nov 2021, 13:49
Vilken typ av försäkring är det?
Sjuk- och olycksfalls-försäkring.
SpaceCorp wrote: 16 Nov 2021, 13:47
Lycka till Nobel. :)
Ja, vi får hoppas att det går bra.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Regeln är ju att du måste haft försäkringen innan du kontaktade psykiatrin för vård... Jag fick pengar (11´000) för att täcka inläggningskostnader en gång också.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har nyss ätit middag och ska nu sitta här i soffan och kolla viska.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Ringde försäkringsbolaget. Blir ingen engångssumma eftersom att jag hade en barnförsäkring när jag insjuknade. Sedan bytte de försäkringsavtal till ett annat. Fult knep. De vill verkligen inte lämna ifrån sig pengarna. Han i luren frågade om jag var tillräckligt frisk för att jobba, ja, 50%. Kanske kan få någon form av ersättning för att jag bara kan jobba 50%. Men han ville ha en fullmakt för att få läsa alla mina journaler... Han sa att han kunde se att jag haft aktivitetsersättning i alla fall. Känner mig lurad nu att betala för en försäkring som ska täcka schizofreni...
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Så typiskt försäkringsbolag. De har inget problem att ta betalt för försäkringar, men när de ska betala ut vill de inte vara med längre.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken wrote: 16 Nov 2021, 14:24 Regeln är ju att du måste haft försäkringen innan du kontaktade psykiatrin för vård... Jag fick pengar (11´000) för att täcka inläggningskostnader en gång också.
11 000kr? Hur länge var du inlagd egentligen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nobel,

Du kan inte få ut försäkringen om du är arbetsför.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Försäkringsbolag.. suck!
Post Reply