Mygg

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Mygg

Post by memphis »

Nu är myggorna tillbaka. Det är det värsta med att bo i Norrland. Vissa lyckas ha en positiv attityd trots myggorna. Säger saker som att " efter midsommar blir det bättre". Men jag tillhör dem som är ytterst plågade av myggjävlarna. Hela sommaren. Försökte gå en skogspromenad igår men det gick inte alls. Får väl köpa nån sorts myggmedel.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38696
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mygg

Post by Geta »

Här är inte mycket myggor men ibland sommartid, när jag haft
sovrumsfönstret öppet på natten, är jag myggbiten på morgonen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6891
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Mygg

Post by Hercules723 »

Jag har läst dem tar död på myggen där jag bor. Kostar runt 250,000 per år.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18318
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mygg

Post by Fantasio »

Där jag bor är det inte gott om mygg. Man har ju sett på TV hur det kan vara i vissa landsändar. Folk kan knappt gå ut.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mygg

Post by amandara »

Där jag bodde i Västerbotten var det inga mygg för det var tallhed. Det var tur. När jag var och fjällvandrade i Sarek var det så mycket mygg att jag hade andats in dem om jag inte hade haft nät över huvudet. De var i maten och överallt. Myggen försvann när vi kom över trädgränsen och upp på fjället.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mygg

Post by Krokus »

Jag har fått en del myggbett nu i år. Blä.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mygg

Post by memphis »

Idag kom 2 flaskor myggmedel i posten. Det var bra för då kan jag ta en riktig skogspromenad imorgon.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61078
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Mygg

Post by Nissegossen »

Inte en mygga här uppe där jag bor. Långt till öppet vatten, de kan inte kläckas här finns inte en vattenhåla med vatten vilket gör att de måste flyga långt för att komma hit. Det har varit ända sedan jag flyttade hit i mitten av Juni 1995, har aldrig sett en mygga här. Har myggnät i packningen för ansiktet och en enkel keps för att få bort att myggnätet hålls borta från ansiktet. Finns myggnät man kan sätta i tält. Bor man i ett myggområdet klär men en innerdörr vid ingången med myggnät.

Internationellt finns mosquito nät https://www.google.se/search?q=mosquito ... nt=gws-wiz
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38705
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mygg

Post by memphis »

Det är inte mycket mygg i år. Det är lite insekter överhuvudtaget, p g a kylan. Inget ont som inte har nåt gott med sig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply