Vad drömde du i natt?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad drömde du i natt?
Jag minns inte ordagrant vad hon sa, men det var något om att drömmar saknar betydelse. Vissa tror på drömtydning, men att det är en myt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
Att man har mardrömmar är dock ett symptom?
Symptom på vadå? Mardrömmar kan vara en biverkning på pillzzzz.
-
- Guldmedlem
Ja! Nu är jag med på vad du menar! Ursäkta!
Javisst kan mardrömmar förekomma vid PTSD. Men då tror jag att det är drömmar som liknar det man har varit med om, men är osäker.
Jag har aldrig räddat en tjej på det viset, däremot har jag sett en pappa slå sitt barn och sagt till. Jag borde ha ringt polisen, men var själv rädd. Lätt att vara efterklok. :(
Javisst kan mardrömmar förekomma vid PTSD. Men då tror jag att det är drömmar som liknar det man har varit med om, men är osäker.
Jag har aldrig räddat en tjej på det viset, däremot har jag sett en pappa slå sitt barn och sagt till. Jag borde ha ringt polisen, men var själv rädd. Lätt att vara efterklok. :(
-
- Guldmedlem
Men tjejen du räddar är precis som du beskrev dig med din kille? Det var friktion i alla fall... Jag tycker inte det jag söker efter är avlägset i alla fall.Krokus wrote: ↑19 Nov 2021, 15:37 Ja! Nu är jag med på vad du menar! Ursäkta!
:(
Jag måste lära mig att prata. Att gå omkring och vara konflikträdd är kontraproduktivt.
Jag måste lära mig att prata. Att gå omkring och vara konflikträdd är kontraproduktivt.
-
- Guldmedlem
Tycker du borde lära dig att se mönster i dina egna känslor först.. Försök sätt ord på känslorna och se den röda tråden. Då kan du senare kommunicera det till din pojkvänn?!
Slumrade precis till och drömde.
Där fanns två tjejer, en som brukar hoppa på tåget jag tar varje morgon och en annan som jag inte kände igen. Drömde att jag var påväg hem från jobbet och så stannade tjejen som burkar ta tåget och stirra in i en häck. Den andra följde med mig tillbaka till stationen. Där fanns mitt skrivbord och min väska med dator. Sedan började den tjejen son följde efter förföra mig. Men jag var för upptagen med min dator och jobb. Sedan av någon anledning kastade jag datorn över ett staket men ångrade mig så jag drog tillvaka den I laddarkabeln och nu var skärmen helt förstörd. Sedan försvann hon som försökte förföra mig och jag gick hem själv.
Där fanns två tjejer, en som brukar hoppa på tåget jag tar varje morgon och en annan som jag inte kände igen. Drömde att jag var påväg hem från jobbet och så stannade tjejen som burkar ta tåget och stirra in i en häck. Den andra följde med mig tillbaka till stationen. Där fanns mitt skrivbord och min väska med dator. Sedan började den tjejen son följde efter förföra mig. Men jag var för upptagen med min dator och jobb. Sedan av någon anledning kastade jag datorn över ett staket men ångrade mig så jag drog tillvaka den I laddarkabeln och nu var skärmen helt förstörd. Sedan försvann hon som försökte förföra mig och jag gick hem själv.
'cause the freak inside controls my mind
Inte inatt men jag drömde för ett tag sedan att jag drog med mig en kille till en präst. Prästen sa till mig att jag behövde gå i hemskillnadsskola. När jag vaknade var jag tvungen att kolla upp vad hemskillnad betyder. Skilsmässa. Lustigt att man lär sig saker av sina egna drömmar.
I en annan dröm träffade jag Björn Ranelid. Han sa till mig ”du som är så frenålisk”. Det finns inget som heter frenålisk men googlar man på det får man upp frenologi. Alltså läran att olika mentala förmågor hör hemma i olika organ i hjärnan. Jag har varit inne på kopplingen mellan tallkottkörteln och intuition tidigare..
Tror ni att vi kan kommunicera med andra människor i drömmarna? För mig är det inte uteslutet iaf. Drömmar är intressanta..
I en annan dröm träffade jag Björn Ranelid. Han sa till mig ”du som är så frenålisk”. Det finns inget som heter frenålisk men googlar man på det får man upp frenologi. Alltså läran att olika mentala förmågor hör hemma i olika organ i hjärnan. Jag har varit inne på kopplingen mellan tallkottkörteln och intuition tidigare..
Tror ni att vi kan kommunicera med andra människor i drömmarna? För mig är det inte uteslutet iaf. Drömmar är intressanta..
Jag drömde mardrömmar om incestmannen efter Hercules skämt "allt utan blöja går att töja". Ingen höjdare
-
- Guldmedlem
Tänkte på det när jag var ute och gick. Det var många barn som skulle till dagis. Fick skuldkänslor av att ha skrattat. Dom som är känsliga för såna skämt snappar upp det hos andra människor.