Akutenheten
Moderator: Moderator 1
Re: Akutenheten
Mamma ville ha en enkel begravning, så jag tror jag dyker upp i mina vanliga kläder. Ska bara se till så att jag tar på mig en t-shirt utan tryck, det tycker jag är opassande.
Men en kavaj borde du väl ändå ha? Kanske kan du låna av nån av dina vänner.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
I somras var jag på en kompis begravning. Inte i kyrkan (han var inte medlem där), utan i ett närliggande kapell. Då hade jag en t-shirt utan tryck på mig. Min kompis var klädd likadant.
Dressman har inga fantasipriser när det kommer till kostymer
Okej, jag får väl sondera terrängen, kolla på bland annat Dressman.
Gör det, dom har mycket fint där
Tack för tipset, Miika. Ska man ha svart eller vit slips på begravning? Jag gissar på vit. Fast jag har inte knutit en slipsknut på länge. Även om jag skulle få till knuten så kanske slipsen blir för lång eller för kort.
Vit slips är för de närstående till den avlidne, dvs dit hör du den här gången.
Skäll på mig om ni vill, men jag ringde akutenheten nyss. Damen i luren föreslog att jag skulle tillbringa natten där. Jag sa att jag inte kunde bli inlagd, det kommer inte på fråga. Fick försäkran om att så ej skulle ske, men det tror jag vad jag vill om. Jag vill ha hjälp, men vill inte bli inlåst. Jag måste gå till pappa minst två gånger om dagen. Ge honom cigaretter och se efter i kylskåpet om han ätit dagens lunch. Hade jag varit utan anhöriga hade jag traskat till sjukhuset på direkten, men jag måste försöka vara stark.
Jag mår så dåligt över pappas situation. Jag besökte honom runt fyratiden och då var han på väg in i sovrummet för att lägga sig. Jag bjöd honom på en cigarett och lämnade honom i soffan. Tänk om han ramlar på väg in till sängen. Jag måste ringa syrran och rådgöra med henne. Dessutom ringde jag AE och klagade på oro och röster. Jag försäkrade att jag inte var självmordsbenägen, lika bra att få det sagt så de inte skickar polisen på mig. Sa att jag skulle ut och gå, men vet ärligt talat inte om jag orkar det. Känns som jag snart spricker med en ljudlig smäll. Jag önskar att pappa får ett boende snarast möjligt, vet inte hur lång tid det kan ta. Jag kan inte vara honom behjälplig dygnet runt. Vad göra?
-
- Guldmedlem
Om man går ut och går så hjälper det kroppen att slappna av när dom kommer in.
Jo, så är det. Jag vet så väl att promenader hjälper, men saknar i nuläget ork att göra det. Vid kraftig ångest måste jag ut. Lider du av ångest ibland, Klankedinken?