Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Krokus »

Lagar lunch. 😋
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

ska snart ta bussen till Elins
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Har precis kommit hem från mötesplatsen. Har öppnat en Coca-Cola Zero.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

bakar
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sitter med en hårinpackning och tittar på tv samtidigt viska i telefonen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag funderar...

Jag har vuxit upp fattigt men jag har alltid haft vissa saker. Jag har haft dator, cykel, skidor. Alltid haft mat på bordet. Har saknat vuxna i många stunder men i allt som allt inte haft det dåligt.

Idag tittar jag omkring mig och ser att jag nästan har precis samma saker som när jag var barn. Jag gör också nästan precis samma saker som när jag var barn. Det ända jag har som skiner över min barndom är ett par marshall hörlurar som jag har.. Jag köpte dom på rea vid nuårsskiftet och nu känns dom som en lyx. Dom är riktigt fina och överensstämmer med att jag älskar musik. Ljudet är riktigt bra etc..

Problemet är att jag känner att jag inte ska ha dom, jag behöver dom inte. Ska det inte vara som det alltid har varit? Det är som jag köpt något till mig själv men inte delat med mig till familjen.

Det är intressant med såna här observationer för det pekar på att man har en inställning om hur saker och ting ska va. Barndomen formar hur vi beter oss i vuxen livet och tyvärr leder till att vi inte blir så bra vuxna alla gånger. Vi kanske inte kan rå för det!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag lever inte alls som mina föräldrar gjorde.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Men lever du efter vad du fick som barn?
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo det kanske jag gör, det gör jag nog. Jag har aldrig haft mycket pengar eller grejer. Jag har fått med mig kärlek till fysisk aktivitet.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Den har jag också. En gång i tidiga 20 års åldern hade jag sex med en tjej. Jag tog med henne till friskis för att träna men hon blev jätte orolig. Hon trodde jag tog med henne ditt för att kritisera hennes kropp och hur klumpig hon var. Jag är inte sån, jag gillade bara att träna och fick övertala henne för att hon skulle komma med.. 10 minuter in så stod hon inte ut längre och vi fick gå därifrån.

Nu när jag är hyfsat kry i skallen så önskar jag att jag hade samma driv och kunna träna så som jag gjorde under tonåren. Då blev det mycket träning och till en början var det bara glädjen att röra på kroppen som löd. Efter ett tag så mörkande mitt liv och jag blev sjuk och det lever jag i idag.. Jag klarar inte att finnas i en konkurrerande värld helt enkelt..
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sitter och surfar i mobilen och lyssnar på tvättmaskinen som tuggar på i badrummet. Jag är väldigt glad för min tvättmaskin.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag har lagt mig för att sova. Tack vare medicintråden var jag tvungen att gå upp och ta mina pillz, annars hade jag nog glömt/somnat ifrån dem.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply