Facebook

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Facebook

Post by Geta »

Din kusin har kanske samma diagnos som du, Fantasio?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Facebook är vidrigt på det viset. Andra får notifikationer vad man gör för något. Rena spionerimaskinen!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Skadan är redan skedd. Hur kan min kusin se när jag postar i olika grupper? Det har jag fortfarande inte fått något svar på. Jäkla snokeri!

Detta var ett svar till Klankedinken.
Last edited by Fantasio on 22 Nov 2021, 19:03, edited 1 time in total.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Geta wrote: 22 Nov 2021, 18:53 Din kusin har kanske samma diagnos som du, Fantasio?
Nej, nej. Hon är helt frisk och äger ett åkeri.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Han får säkert notifikationer om din aktivitet, fantasio. Det får man om alla man följer, om det inte händer så mycket i ens tidslinje. Förstår du vad jag menar?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kanske. Det finns en kategori som heter "Aviseringar", det kanske står där. Hur som helst är det irriterande.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 22 Nov 2021, 18:51 Men då måste den snokande personen få fram var man postat. Det låter ju helsnett. Hur kunde min kusin få veta att jag postat i gruppen jag postade i?
Om det är en öppen grupp kommer din post på "planket" eller vad det heter, som alla vänner kan se.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Facebook är rätt knepigt och har väldigt många olika funktioner. Vissa grupper är offentliga, vilket innebär att alla kan se vad som skrivs. När en vän på Facebook skriver i en offentlig grupp kommer det upp på flödet (förstasidan) på Facebook.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Aj fasen! Jag har inte skrivit så mycket i gruppen om psykisk ohälsa, men vill kunna göra det utan att andra ser. Men tänk om jag hade en som hette Arne. Varför skulle hans postningar i valfritt forum synas för mig? Jag får inte ihop det.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är så Facebook fungerar. Det är en svallermaskin .
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag postade efter midnatt natten till söndagen. Är sugen på att lägga upp en ordvits. Är det opassande med tanke på att min mamma avlidit?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

En Facebook-vän har avlidit. Vi kände inte varandra, men hade gemensamma bekanta. Tragiskt.
Post Reply